نگاشته شده توسط: golmaryam | اکتبر 28, 2016

ریاضی یا رایتینگ؟ مسئله این است.

دیروز عصر تو مدرسه ی بچه ها شب ریاضی بود(math night). ا هم شال و کلاه کردیم و رفتیم. گوش تا گوش سالن اجتماعات، صندلی گذاشته بودند و  پدر مادرها نشسته بودند و به حرفهای یک اقای ریزنقش از قضا معروف، گوش میدادند. من و مونیکا -مامان سنوی، دوست ماندانا- هم گشتیم و دو تا صندلی کنار هم پیدا کردیم و نشستیم. قبلش همدیگه رو تو «هالوین پارتی» دفتر مجتمع مسکونی ای که زندگی میکنیم دیده بودیم. من ازش پرسیدم که میای مدرسه؟ اونم گفت بله. قرار شد که با هم بریم. تو هالوین پارتی هم شیرینی های خوش قیافه ی بدمزه میدادن و پیتزا و نوشابه. با شکلات و گودی بگ برای بچه ها. من و سام هر کدوم یه دی وی دی برنده شدیم.  بعد از جشن رفتیم مدرسه. بقیه زودتر اومده بودن. بچه هارو میبردن سر کلاسهای خودشون. ما هم چند تا برگه و یک مداد گرفتیم و نشستیم. اقای ریاضیدان معروف داشت مدلهای مختلفی برای حل مسایل ساده ی ریاضی یاد میداد. توی برگه ها هم یه سری سوال ریاضی بود. به مونیکا گفتم که من عاشق ریاضی ام. یه زمانی ریاضی ام خوب بود. بعد دیدم چقدر برام راحت تره که بدون گوش دادن به حرفای اقاهه فقط تمرینارو حل کنم. اگه یک استعداد برای ریاضی و یک استعداد برای یادگیری زبان وجود داشته باشه، من قطعا استعداد ریاضیم از زبانم بیشتره. ارزو می کردم که تو زبان بهتر بودم و برای گفتن هر یک جمله انقدر به خودم نمی پیچیدم. کلمات انگار از دست و دهنم فرار میکنن. مدام جمله هامو اصلاح می کنم. اصلا انگلیسی حرف زدن خودم رو دوست ندارم. منی که انقدر این زبان رو دوست دارم و از 12 سالگی هی کلاس زبان رفتم و مدام داشتم سریال میدیم تو زندگیم، دلم میخواست که بهتر بودم.  انتظار بیهوده ایه. شاید به همین خاطره که مهاجرا ازشون بهتر برمیاد که بشینن یه گوشه مسئله حل کنن و دودوتا چهار تا کنن، تا این که برن تو دل اجتماع و حرف بزنن و نظر بدن. دلم میخواد بزرگ که شدم زبانم بهتر بشه و کتاب بنویسم. ارزوی بزرگیه؟

Responses

  1. عزيزم ما همه اين مراحلو داشتيم، زبانت خيلى زود بهتر و بهتر ميشه اصلا نگران نباش.

    • ممنون عزیزم. امیدوارم که همینطور باشه

  2. Manam in arezoro daram ba inke partneram irani nist!!! Koja hasty? Shayad nazdik bashim be ham. Man Australia hastam.

    • نه عزیزم. من امریکام. نزدیک نیستیم


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

