نگاشته شده توسط: golmaryam | مه 10, 2013

عصر جمعه بهاری

امروز عصر من و سام رفتیم دیدن مهتا و دختر تازه به دنیا اومدش. تو ترافیک اتوبان صدر سی دی داستان های صوتی "همشهری داستان" رو گذاشتم که گوش بدیم. این سی دی رو همراه با ویژه نامه بهار مجله داده بودند و چند تا نویسنده ، داستان های خودشون رو می خونند. مثلا فریبا وفی، سپینود ناجیان، کوروش اسدی و چند نفر دیگه. سام با دقت گوش می داد. تو راه برگشت که یه بارون نرمی هم می بارید و برف پاک کن آروم و باطمانینه کار می کرد، داستان محمد طلوعی رو گوش می دادیم. قصه یک پسر بچه چهار ساله که پدرش تصمیم گرفته برن دانمارک زندگی کنن ولی مادرش نمی خواد به این رفتن تن بده و دست آخر تو فرودگاه سوار هواپیما نمیشه. پدر میاد از بچه می پرسه که میاد با هم برن دانمارک و مادرشو ترک کنه؟ پسره می گه نه. قصه تموم شد. سام یه هو برگشت گفت: من اگه بودم می رفتم. مامانمو هم با جرثقیل بلند می کردم و می بردم.
بعد داستان سپینود بود. با ذوق بهش گفتم: "سام این معلم منه ها." قصه شروع شد. وسطاش یه هو برگشت گفت: معلم کلاس چندمت؟
بچه ها خیلی خوبن. دل به دلشون که بدی خیلی قصه دارن واسه آدم. ولی آدم هم خسته است. هی دلش تنگ تنهایی خودش میشه. دوست داره پن دیقه به حال خودش بذارنش. کلا آدم تو هیچ حالی راضی نیست. یه وقتایی به حال همه غبطه می خورم. هر موقعیتی از موقعیت من جذاب تر و جالب تره. مثلا وبلاگ می خونم. طرف داره از زندگی اش می ناله. خون گریه می کنه ولی من فکر می کنم نمی فهمه. خیلی زندگی اش جالبه. اصلا حالیش نیست. حتی وقتایی که به عکسای چند سال پیش خودم نگاه می کنم یا پست های چند سال قبلمو می خونم، به خود اون موقعم غبطه می خورم. چه نادون بودما؛ چه جوون بودم، چه خوش می گذشت، حواسم نبوده. عجبا، کلا ول معطلم.

Responses

  1. مرغ همسایه غازه همیشه برای همه ما.


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

