نگاشته شده توسط: golmaryam | اکتبر 13, 2012

حالم بده حالم بده، درجه حرارتم هم لابد روی هزار و چارصده*

سوالی که برام پیش میاد اینه که همه جای دنیا مردم مثل ما حالشون هی بد میشه یا فقط ما به این هنر ملبسیم؟
شلوار سامو داده بودم خشک شویی که کار تعمیر لباس هم انجام میده. گفتم دو سانت کمرش گشاد بشه. پرسید: دو سانت از دو طرف یا کلا؟ گفتم: نه کلا دو سانت. امروز با این حال خرابم رفتم شلوارو بگیرم. دیدم دو سانت هم از قد شلوار کوتاه شده. یعنی انگار کن شلوار یه بچه پنج ساله. آه از نهادم بلند شد. گفتم: چرا اینجور؟ گفت په خانوم انتظار داشتی از کجا بیارم اون دو سانت اضافه رو؟ آمادگی شو داشتم بشینم کف مغازه های های گریه کنم. به میوه فروش گفتم که هفته پیش یه کیلو شلغم خریدم ازتون ولی رفتم خونه تو بارم نبود. گفت فاکتورشو ببینم؟ گفتم بیاه و فاکتور رو از تو کیفم درآوردم و نشونش دادم.هفت هشت ده قلم میوه و سیفی جات بود. گفت: سیصد گرم بود؟ گفتم نه. چغندر گرفته بودم که
سیصد گرم بود. خلاصه قبول کرد و یک کیلو شلغم کشید برام. شما بفرمائید شلغم کیلو چند باشه خوبه؟ کیلوئی 2500 تومن. کی باورش میشه؟
* آهنگ از بنیامین

Responses

  1. گلمریم جان. تا جایی که من دیدم این حال خرابی مدام مال ما ایرانی هاست. البته ذاتی و ژنتیک و اینا هم نیست. من هم تا وقتی ایران بودم مرتب خراب و داغون و ویرون بودم. بعد که اومدم اینجا متحول شدم. الان تحلیلم اینه که قضیه مال فشار فراوان روزمره است و البته از اون مرتبط تر هم مربوط به مسری بودن این حال بد از بقیه به آدمه…

  2. من باورم میشه و البته باز باورم میشه که صبر این مردم بیشتر از این حرف هاست. دو هزار و پانصد که محاله فکر کنم بیست و پنج هزار تومان هم بشه اتفاقی نیفته….

  3. با توجه به کامنت نوشا شاید لازم باشه وقتی همو می بینیم بگردیم یک خبر خوب پیدا کنیم به هم بدیم. بدا رو که همین طوری می شنویم. شاید حال دوستامون بهتر بشه.


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

