نگاشته شده توسط: golmaryam | اوت 7, 2012

اگه گرسنه ای این پست رو نخون

خونه رو تمیز نمی کنم. چون عصر قراره دو سه تا از دوستان با بچه هاشون بیان اینجا. به شرط این که دندون درد بچه یکی و اسهال بچه اون یکی خوب شه. در عوض دارم شام درست می کنم توپ. زرشک پلو با مرغ. البته حتما یه بچه ای چیزی اون وسط پیدا میشه که دوست نداشته باشه و بگه نمی خورم. سرکردشونم همین بچه خودم. والا. بعد یه روشی هم یاد گرفتم واسه پختنش که خیلی جواب میده. البته واسه من. اینطوری که مرغو میذارم بپزه با یه تیکه دارچین نسابیده و کمی زعفرون. بعد استخوناشو جدا می کنم و گوشتو تقریبا ریش ریش. بعد زرشک و کره می ریزم روش و یه قل دو قل می زنه و تمام. از اون جایی که امروز بعد شش ماه رفتم باشگاه به جهت ورزش، و در راه برگشت کرفس و کاهو خریدم بهر سالاد، پس سالاد کاهو کرفس خیار گوجه هم داریم که روش روغن زیتون و سرکه و آبلیمو و نمک می ریزم. مااه. دیروز چون هنوز در مود سلامتی و لاغری نبودم یه جعبه زولبیا بامیه گوشفیل خریدم که با چایی بزنیم به بدن. طبعا این وسط صدای گوشخراش بچه به کرات به گوش می رسه و صدای نکره من که بچه خودمو دعوا می کنم بلکم بچه مهمون هم دو دیقه اروم بگیره. واسه ناهار خودم یه سیب زمینی رو چارگوش چارگوش خورد کردم تو این تابه دوطرفه ها. دو سه تا هم بال -روم به دیوار مرغ- انداختم توش با یه پیس روغن و گذاشتم رو گاز. بعد هی تابش دادم و اینا تا پخت و غذای خوشمزه ای از خود بروز داد. به راستی چرا سیب زمینی انقدر خوشمزه اس؟ سوالی که اینجا برای خواننده باریک بین و پای کار پیش میاد اینه که مگه من همین دو سه تا پست قبل سر کار نمی رفتم و هی نمی نالیدم؟ با تشکر و آفرین بر هوش تیز خواننده گرامی باید به عرضتون برسونم که بعد از دو ماه و ده روز کار بی وقفه و تلاش مستمر، رفتم گفتم من نمی تونم هر روز اضافه کاری واستم و شما نگفته بودید که اضافه کاریتون هر روز و بی برنامه است. من سختمه . منظورم این بود که اونا بگن بابا تو که خیلی کارت درسته و اشکال نداره . حالا که کاراتو انقدر خوب انجام میدی کمتر اضافه کار وایسا. زهی خیال باطل. نگو با یه نیروی قدیمی شون به توافقاتی رسیده بودند و خیلی محترمانه عذر بنده رو خواستن و گفتن تو واقعا با دو تا بچه سختته بیای سر کار. اصلا شدنی نیست. کارت خوبه ولی ما برامون مهمه که تا هر زمان که می گیم وایسی. خلاصه اینطوری شد که اومدم بیرون و الان پس از گذشت دو هفته هنوز حقوق نگرفتم. نه فقط من که کارمنداشونم حقوق دو ماه رو طلب دارن و من بی عرضه تر از آنم که برم و حق و حقوقمو بگیرم. حالا نه این که بگم اونام دارن تو پول غلت می زنن و حقوق نمیدن ها. همه جا همینه خوب. ولی فردا شب افطاری کارمنداشونو دعوت کردن رستوران. پس خیلی هم بی پول نیستن. چند روزی هم یک پروژه ساده اکسل تو خونه انجام دادم که کارفرمای فراخ باسن، هی اطلاعات به من نمیده که من زودتر کارو تموم کنم پولشو بگیرم. چقدر پول پول می کنم نه؟ آخه من خیلی پول دوست دارم و روزی که پولی رو با عرق جبین در میارم حال خوبی بهم دست میده و وقتی اسکناسای چرک ده هزار تومنی پنج هزار تومنی و تراول پنجاه تومنی رو می شمرم غرق در خوشی میشم. یا وقتایی که برام اس ام اس میاد که فلان قدر به حساب شما واریز شد. خوشا به حال اونایی که پول واسشون چرک کف دسته. آه خدای من و از این جور صوبتا

Responses

  1. بنده در این لحظه اصن یادم نمیاد به جز وختایی که اسمس میاد فیلان قدر به حسابتون واریز شد واسه چی خوشحال بودم حتی ده هزار تومن. ینی میپاشم در دیوار

  2. شما چرا پستت رو توی پلاس نمیذاری که آدم برای کامنت گذاشتن انقدر دردسر نکشه؟ کو احترام به مشتری؟ کو هدف ما جلب رضایت شماست؟! اولا که اون سیستم مرغ که فرمودین که مامان من هم درست میکرد و بهش میگفتیم زرشک پلو مدرن! هرچی اون مرغ ریش ریش ها بیشتر سرخ بشه هم نتیجه بهتره، البته بعد از سرخ شدن آب مرغ بهش اضافه میکرد مادرم. از طرفی حالا که کار نمیکنی نمیخوای بیای درست رو ادامه بدی؟ البته صبح دیگه کلاس نداریم!‌ولی بعدازظهر در خدمتتون هستیم!

  3. خوب می شه مرغ اون طوری؟ بو نمی ده دیگه؟

    • برادر فرشاد حق با شماست. میام به زودی. هفته بعد. لیلا خوب پیازم زده بودم. نگفتم؟ ای داد

  4. فك كنم تا حالا بهت نگفته بودم چقدر دوستت دارم بانو جان. اينكه اينقدر سرشار از زندگي هستي رو همينطوري دارم . بوس به هر چهار تا تون

  5. به به دهنم آب افتاد

  6. خيلي قشنگ مي نويسي

  7. گرسنمه ها ولی این قدر خوش می گذره می خونم اینجا رو. اون والدین مسطحت منو کشته. من سر یک روز کارو پیچوندم. حالا خیلی بده که سر ماه اس ام اس حقوق برای آدم نمیاد ولی همانا از خوبی هایش این است که آدم هر موقع دلش می خواد مهمون دعوت می کنه. البته منظورم از آدم در اینجا کسی است که به ائضاع خانه گیر نمی دهند و می گویند دلت پاک باشه.

  8. سلام اخه ادم روزه این پست رو میخونه…وای گشنمه.

  9. واییی گل مریم خیلی خوشمزه بود یعنی در عمرم مرغ به این خوشمزگی نخورده بودم

  10. بچه بالقوه! آره بابا! البته هوز خیلی بالقوه ست. دوماه! حالا تا ببینیم چی میشه. عاشق اون والدین مسطح ت ام! اصلا عاشقتم به خاطر همین مسطحی!

  11. ای بابا خانوم شکسته نفسی می فرمایین. شما که خودتون پیر این کارین. با اون دو تا فسقلی جیگر. مخصوصا دومی که جیگر تر هم هست! کو تا ما به شجاعت شما برسیم. 🙂 مرسی از تبریکت.

  12. مجموعه شعر رودئو اثر رضا مرتضوی برنده‌ی جایزه‌ی شعر خبرنگاران و جايزه‌ي ادبي خيام ، توسط انتشارات مروارید منتشر شد . لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر به آدرس وب سايتي كه در همين كامنت گذاشته شده مراجعه كنيد . روز خوش .

  13. سلام
    یه پرسش
    شما جمله هایی رو که آخرش نقطه گذاشتید، این نقطه در همان آخر جمله باقی مونده.
    برای من، این نقطه میاد سمت راست جمله می ایسته. یعنی
    به فرض:
    حال من خوب است .
    را اینجوری مینویسد:
    . حال من خوب است
    چه تنظیماتی انجام دادید یا باید انجام بدم تا از این به هم ریختگی در بیاد.
    پیشاپیش مرسی از راهنماییتان


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

