نگاشته شده توسط: golmaryam | ژوئن 6, 2012

مریضی پریضی و این جور چیزا

1- پدر من 20 سال پیش سرطان ریه گرفت و بعد از یک سال مرد. سال های آخر عمرش سیگار نمی کشید. قبلش هم تک و توک. یعنی سیگاری قهاری نبود. من هم سیگاری نیستم. کل سیگارهایی که تو زندگیم روشن کردم اندازه انگشتای یک دستم هم نیست. البته در جمع دوستان سیگاری زیاد بودم. سی سالی هم هست که هوای تهران رو تنفس می کنم. بعد همیشه خدا گلوم گرفته و پر از خلطه(گلاب به روتون البته) بابام هم همینطوری بود. همیشه مشکل گلو داشت. بعد یه هو افتاد به سرفه های پیاپی. رفت دکتر. دکتر هم به مامانم گفت سرطان ریه گرفته. دیگه کاری به کارش نداشته باشید. پیشرفته است. بعد نمی دونم چرا اصلا باب نیست که به خود ادم بگن چه مرگشه. تا لحظه اخر هم فکر می کرد خوب میشه.
2- سریال معظم دسپرت هاوزوایوز که خاطرتون هست؟ من همچنان ظرفدار پروپا قرصش هستم/بودم. چون به نظر می رسه که دیگه تموم شد. تو آخرین قسمت اون خانوم پیره(کارن کوالنسکی؟) سرطان ریه گرفته و می میره. البته از قبل خودش می دونه و تصمیم می گیره که تو خونه تموم کنه نه بیمارستان. دیروز خوندم که در عالم واقع هم بازیگرش سرطان ریه داشته و همین دو سه روز پیش فوت کرد. 40 سال آزگار هم سیگار می کشید. بعد که فهمید سرطان گرفته دیگه نکشید. چند سال هم باهاش دست و پنجه نرم کرد.
3- الان نمی دونم آیا بهتره برم پیش یه متخصص گوش و حلق و بینی و خودم رو مطرح کنم به عنوان انسانی که به هرحال احتمال ابتلام به سرطان ریه بیشتر از صفره یا چی؟
4- یک سری سرطان ها مثل پستان و رحم یه ازمایش های روتینی دارن. بقیه چی؟
5- بچه دوستم که با نارسائی قلبی دنیا اومد و فوت کرد یادتونه؟ دیروز با دوستم صحبت می کردم. گفت که اگه اکوی جنین انجام میداد، نارسائی های قلبی جنین قابل تشخیص بود. حالا فکر کن این طفلک کلی سونوگرافی سه بعدی و غربالگری و اینارو انجام داده بود. ولی هیچ کدومشون اینو نشون ندادن. مثل این که بهتره اکو رو هم به لیست بلند بالای آزمایش های دوران بارداری اضافه کرد. اون پشت مشتا داری زیر لب میگی حالا بمیرین بچه دار نشین خوب. صداتو می شنوم ها. بعله با شمام
6- راستی حال روحیم خیلی هم خوبه ها. یه وقت فکر نکنین دپ زدم دارم از این صحبتا می کنم. کلا من باب مشورت عرض کردم
7- امروز عصر هم دارم با دوستام میرم خونه اون یکی دوستم. اینا جمع "دوست بچه دارام" هستن. محیط سرشار از بچه است. بچه از سر و کله مون بالا میره. اون وسط مسطا وقت کنیم با هم حرف هم می زنیم. هر از گاهی هم بچه می بریم دسشوئی و دماغ پاک می کنیم و به شکایات مربوط به بخش نونهالان رسیدگی می کنیم. یه سری دوست هم دارم که معمولا بدون بچه با هم معاشرت می کنیم. علت عمده اش اینه که به غیر از من و نازنین و مهتاب(اگه بیاد) کسی بچه نداره. اکثریت فنچ و جوون و نهایتا تازه عروس هستند. من هم خودمو قاطی شون می کنم و لذت می برم. خلاصه اینطوریاس. خوبه

Responses

  1. اکو قلب نمی‌کنن تو ایران؟ تو اروپا دو ماه مونده به آخر، هر دو هفته یک بار و ماه آخر هر هفته اکو قلب می‌کنن رویان رو. چه دردناکه چنین چیزی 😦
    «شکایات مربوط به بخش نونهالان» خیلی باحال بود :)))))
    به نظرم دکتر برو و بپرس. شاید راهی باشه….

  2. vala man ham tu UK zayman kardam az eco khabari nabud Ng jan mishe begi tu kodum keshvar har 2 hafte yekbar eco mikonanad? be nazare man in ham bar ash’e didane janin mozer tare ke.

  3. در ارتباط با شماره 7، خودمو تو هیچکدوم از اون دو دسته ندیدم. لطفا بنده رو راهنمایی کنید. با تشکر P:

  4. راستی از یه متخصص گوش و حلق و بینی در مورد سرطان پرسیدم. گفت سرطان ریه اصلا علت ژنتیکی نداره و فقط سرطان سینه و پروستات است که به ژنتیک ربط داره. اون هم نه لزوما. مثلا یه مادری سرطان سینه داشته باشه، احتمال اینکه دخترش هم سرطان سینه بگیره سی درصد بیشتر می‌شه، اگر نه صد در صد نیست.
    بعد خواستم میل بزنم اینها رو بگم ولی آدرس پیدا نکردم. شاید هم خوب نگشتم چون یک کم عجله داشتم، فقط گفتم این رو بگم و برم 🙂

  5. برای این که به نگرانیهات بیفزایم(بله یک خواننده خاموش مریضم!) یه دکتری یه بار میگفت این خلط ها رو قورت ندین. میره تو معده بافت معده رو مستعد سرطان معده میکنه.

  6. shayad ba hazmeh mavadeh labani moshkel dari ke khelt dari,midooni kheily az maha ke mavadeh labai ra hazm nemikonim reshtehaye asid amineh haye dakhele mavadeh labani az tarighe mokhateh badan daf mishe, yek modat kole mavadeh labani ra hazf kon havaset be biscuit va hsirini ham bashe ke toosh shir dareh ya chocolate age moaser bashe too 21 rooz ayad chizi hess koni va mokhatet kam tar beshe man abrizeshe sinusam ghat shod, va age porteghale tazeh hanooz onja hast be tamiz kardane mokhat komak mikoneh ,ab porteghal na ha be dard nemikhoreh chon pastorizeh mishe.age emtehan kardi khabar bedeh ,be emtehanesh miarzeh

  7. kheili ali minevisiiiiiiii,asheghe neveshtehatammm

  8. madare man ham saratane rie dasht.va dr be ma goft saratane rie jenetiki nist va shomaha negaran nabashid.baraye tashkhise hargoone narahatie rieh kafie ye akse siah o sefide radioloji bendazin az ghafase sine.sali 1 bar ya kamtar.har moshkeli ro neshoon mideh.negaran nabashid mahale zendegie shoma kheili ham aloodeh nist!

    • ممنون از توجهت 🙂

  9. خیلی به قسمت و اینها اعتقاد اون طوری ندارم ولی بعضی چیزها هست که سر راه آدم قرار می گیرن و هر کاری هم برای اجتنابشون بکنی نمیشه یعنی اصلا روحت خبردار نیست که اجتنابی انجام بده. قضیه اکوی قلب جنین و دور از جون سرطان هم از این حرفهاست. درسته که باید یک سری ملاحظات کرد ولی مثلا تو قطب شمال هرگز پیدا نشده که کسی سرطان پوست بگیره و فقط تو استرالیا و … هست. بعضی چیزها تو بعضی افراد و خانواده ها و فرهنگ و کشورها شایع تره ولی دلیل براین نمیشه که دیگران نگیرن و مبتلا نشن. نباید بهشون فکر کرد ولی خب چگاپ لازمه .

  10. آخ آخ گلمریم جونم! چرا من زودتر یاد تو و اون فروشها و سواپ های بی نظیرت نیفتادم؟ خنگم از بس. کاش زودتر این پست رو نوشته بودم. حالا هم خیلی دیر نشده عزیزم. هنوز یک دست مبل راحتی بسیاااار مرغوب! و یک دست سرویس خواب بچه خوشگل قرمز گوگولی مونده که موفق نشدیم به هیچ فقیر و مستحقی ببخشیمشون! عکس مبل ها رو برات ایمیل می کنم. اما عکس سرویس خواب رو الان ندارم. بعدا برات ایمیل می کنم. اگر بتونی برام یه کاریشون بکنی ها! به جدم کلی دعات می کنم!
    اما اون قضیه رو به جان خودم راست گفتم. طرف تا آینه شمعدون عروسی و رختخواب کهنه های جهازش رو هم فروخت!

  11. به اون قضیه سرطان هم فکر نکن اصلا. توی این هوای وامونده تهران همه مون به یه اندازه احتمال گرفتن سرطان داریم! تازه اگر زلزله نیاد و اسرائیل حمله نکنه و ماشین بهمون نزنه و خفاش شب با چاقو بهمون حمله نکنه یا مورد تجاوز گروهی قرار نگیریم! اینه که زیاد خودتو ناراحت نکن! (به جان خودم قصدم فقط امیدواری دادن بود!)

  12. ایمیلت که نیومده جونم! منهم برات ایمیل فرستادم. اگر دیدیش بهم خبر بده.
    اونوخ یعنی شما آنلاین تو وبلاگت نشستی؟ خیلی خوبه که!


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

