نگاشته شده توسط: golmaryam | مه 19, 2012

ماهی قفسی

دو شب مونده به عید، همسایه بغلی اومد در خونه مونو زد. درو که باز کردم با پیژامه و یه لیوان که نقش تنگو بازی می کرد و توش یه ماهی بنفش بود، در خونه شون ایستاده بود. گفت که پریروزا این ماهی رو خریدم و حواسم نبوده که دارم میرم مسافرت. میشه شما نگهش دارید؟ این شد که صاحب یه ماهی ریزه فایتر شدیم.
تا چند روز که غذا نمی خورد. از همین غذاهایی که همه جا واسه ماهی عید می فروشن براش گرفتیم. لب نزد. دوستم گفت: اینا گوشت خوارن. باید غذای ماهی گوشت خوار براش بگیرید. رفتم این اکواریومیه براش غذای مخصوص گرفتم. خورد. اولا صب و شب سه تا دونه از این گیلگیا می انداختم تو آب. الان صب و ظهر و شب، هر وقت که خودم احساس گرسنگی کنم براش غذا می ریزم.
نگار که چند روز پیش اومده بود اینجا، برگشت گفت: ماهی اش مبتلا به پوسیدگی باله شده، مرده. از اون روز هی بادقت به باله های بنفشش نگاه می کنم ببینم پوسیدگی تشخیص میدم یا نه. حالا کی وقت کنم ببرمش نشون آکواریومی بدم؟
شبا چراغ آشپزخونه رو خاموش می کنم که راحت بگیره بخوابه. دیشب هیم چراغا خاموش بود. نمی دونم چرا رفتم توی لیوانو نگاه کردم؟ هیچی دیده نمی شد. چراغو روشن کردم. نبود. دلم هری ریخت. زمینو نگاه کردم. دیدم ماهی ریغونه مثل یه نخ باریک افتاده رو سرامیکا. رفتم علی رو صدا زدم که بیا ببین این چرا با خودش اینطوری کرده؟ علی از رو زمین برش داشت. گفت ا؟ جون داره. هول شده بودیم. گفتم: بندازش تو آب. بنداز. تا انداختش تو آب، جون گرفت. چرخید دور خودش. از ترسم یه دونه الک گذاشتم سر لیوان. رنگش پریده بود بدبخت. آخه چته؟.

Responses

  1. سلام گلمریم.
    من خودم فایتر دارم. اطلاعاتم در مورد ماهی‌ها کامل نیست اما تا جایی که می‌دونم فایتر نباید تو لیوان باشه. عمق آب ش حداقل باید پونزده سانت باشه و فضا طوری باشه که بتونی شنا کنه. تنوع غذایی داشته باشه. سفیده تخم مرغ پخته هم خوبه براش. کرم خاکی خوبه و کرم خونی هم بد نیست. کرم خونی رو می‌شه از آکواریومی ها گرفت. مواظب باش یه فایتر نر (نرها باله‌های بزرگ دارن. مثل این) دیگه نگیری و تو ظرف این نذاری که با هم دچار مشکل می‌شن. جای ظرف ش رو خیلی عوض نکن. آب ش باید حداقل بیست و چاهار ساعت بیرون بمونه تا کلرش بپره. نیازی نیست مرتب آبش رو عوض کنی. یه روز در میون مثلن با یه کاسه یه پنجم یه چارم آب رو بردار. آب مونده رو براش بریز (آب مونده باید تو فضای اتاق باشه که هم دما بشه با آب ماهی)
    تو اینترنت بگرد اطلاعات در مورد فایتر زیاده (و ممکنه من یه جاهایی رو اشتباه کرده باشم).

  2. خیلی گلی گلمریم… هم هپی اند بود خوب بود هم اینکه اینقدر به فکر ماهی کوچولو هستی کیف می ده خوندنش

  3. چطور مطورایی دختر با احساس؟ چه عجیب که اون لحظه ای که رسیدید ماهیه هنوز جون داشته. اینجا تا دلت بخواد ماهیه اما راستش جرات نمی کنم همه شون رو بخورم. بعضی هاشون شبیه این ماهی یای آکواریوم اند و آدم حیفش میاد. یه بار گفتم به فروشنده و همچین نگام کرد معلوم بود شاخ در آورده از استدلالم. به ماهی گوشتخوارها شنیدم کلیکا هم میدن.خوش باشی عزیزم. دلم برات تنگ شده. بهم ای میل بزن.

  4. گل مریم جان، سواپ نمی گذارید دیگه؟ ما اسباب کشی داریم و من مشغول به تفکیک چیزهایی که استفاده می شن و نمی شن! خلاصه اگر سواپ باشه خیلی خوب می شه 🙂

  5. من عاااشق سامم.


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

