نگاشته شده توسط: golmaryam | سپتامبر 15, 2010

یک صحنه ی فیلم فارسی وار واقعی

ساعت نه و نیم شب بود. من و سام و ماندانا تنها بودیم. پدر هنوز برنگشته بود. ماندانا داشت شیر می خورد-طبق روال عادی برنامه- سام داشت اسمارتیس هارو از استوانه بلند مقوایی، داخل یک شیشه می ریخت و بالعکس. از عصر مدام راجع به پدر و مادر من و او و پدر، حرف زده بودیم. گفته بودم که پدر من فوت کرده.  پرسید چرا پدرت فوت کرد؟ گفتم چون پیر و مریض بود. گفت دوست ندارم پدر من فوت کنه. گفتم نمی کنه. یک باره گفت : اه. از دست این اشکان.گ فتم: اشکان؟ گفت : نه. اشکام. گفتم چرا؟ گفت اخه هی دارن میان. گفتم: یعنی غمگین شدی،  داره  گریه ات می گیره؟ گفت آره.دوست ندارم.  گفتم: اشکال نداره که. آدم بزرگ ها هم یه وقتایی گریه شون می گیره. گفت: تو کی گریه ات می گیره؟ گفتم: وقتی عصبانی باشم. وقتی خسته باشم. یا مثلا وقتی پدرم فوت کرد، گریه ام گرفت. دوباره پرسید: چرا پدرت فوت کرد؟ گفتم: آخه پیر شده بود. گفت: بابای بچه های کوچیک  فوت نمی کنه؟ صداش می لرزید. بغضم پاره شد. اشک روی گونه هام بود. گفتم: نه. پدر بچه های کوچیک فوت نمی کنه. نگران نباش.

Responses

  1. این دل نازک سام و اون اشک حتما گریه تو رو هم جاری کرده … چقدر سخته که برای بچه ها از مرگ بگیم و دلنگرانی از دست دادن پدر و مادر رو از دلهای کوچیکشون دور کنیم …

  2. قشنگ بود مرسی

  3. خب مجبوری واسه بچه جغله مرگ رو توضیح بدی؟…ول کن

  4. شاید اگه اونجا اون صحنه رو می دیدم هیچ متاثر نمی شدم. ولی نحوه ی نگارش مطلب طوری بود که منو هم متاثر کرد.

  5. )))))))))):

  6. delam gereft

  7. من هم علت فوت پدربزرگ پسرم (قبل از این که خودش به دنیا بیاد) رو همین پیری و فرتوتی توضیح دادم. هنوز بعد از 3 سال نگرانه که ما پیر بشیم. فقط کافیه مثلا حین صحبت با شخص دیگری بگم ببین موهام دارن سفید میشن پیر شدیم ما هم دیگه، که شایان شروع می کنه به گریه کردن. خلاصه شده ماجرایی.

  8. زيبا نوشته بودي.


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

