نگاشته شده توسط: golmaryam | ژوئیه 22, 2009

همسایه جدید

همین یک ساعت پیش بود. تو چرت و بیداری بودم که آیفون یک صدای نامعقولی از خودش بروز  داد. این آیفونو از نگهبانی میزنن. با صدای خواب آلود می پرسم : بله؟ یکی میگه : خانوم این ماشینتونو جای کس دیگه ای پارک کردید. میگم خوب. همین حالا باید جابجاش کنم؟ میگه : بله. مانتو می پوشم و فحش میدم به پیرمرد سمجی که لابد الان ایستاده کنار ماشینش که من برم و  اون پارک کنه. علی رفته که سامو بخوابونه و خودش خوابش برده. شالمو می اندازم رو سرم. کلید خونه و سوییچو برمیدارم. همینجوری حرص خوران دکمه منفی سه رو می زنم. از در که  میرم بیرون پشت ماشینمونم. اوه اوه چه جمعیتی. نگهبان و سه تا پسر جوون و یه دختر ناناز طلا – سلام یلدا-  ایستادن جلوی ماشین. یه ماشین نقره ای هم پارک کردن جلوی ماشین ما. پررو پررو برگشتم گفتم: برید کنار ماشینو دربیارم. پسری که از همه جوونتر میزد اومد جلو و گفت : شما خودتون پارکینگ ندارید؟ گفتم چرا. ولی اینجا راحت تره. میگه : این شماره ای که اینجا خورده یعنی این پارکینگ ماست. گفتم : شما لابد جدید اومدید. اینجا هرکی هر جا خواست پارک می کنه. میگه : نخیر شش ماهه که اومدم. میگم : خوب زودتر میومدی می گفتی. پسری که پشت رل بود ماشینو کمی برد جلو. اشاره می کنم که بیا  عقب. من باید برم سمت چپ. ماشینو جا به جا می کنه. نشستم پشت فرمون و نگاهشون می کنم. دختره پشت چشم نازک می کنه برام. ماشینو با چند بار عقب و جلو بردن پارک کردم سر جای خودمون. بعد برگشتم طرف آسانسور. در آسانسورو باز کردن که برن تو. سریع می پرم جلو  و داخل میشم و دکمه چهارو فشار میدم.بعد از من دو تا پسر دیگه میان تو. دست یکی شون دوپلاستیک نوشابه و چیپس و ژامبونه.چشمم می افته به پسره و پقی خنده ام می گیره. اونم میخنده و میگه : ببخشیدا خانوم. میگم نه مهم نیست. حالا شما فکر نکن خیلی مجتمع درست و درمونیه. تازه سه بار هم ال ام بی مارو دزدیدن. میگه : ال ام بی مارو که ندزدیدن. میگم پس از وقتی شما اومدید امنیت برقرار شده. بعد در آسانسور و باز می کنم و میرم بیرون. خوب دیگه خوابم پرید. چاره ای نداشتم جز اینکه مسواک بزنم و کرم شب بزنم و دور چشم بزنم و برم تو گودر.

پ.ن : چه آدم بی ربطی ام من. به اون چه که ال ام بی مارو دزدیدن؟ لابد دارن باهاش پز میدن. ما که دیگه کلا بی خیالش شدیم.

Responses

  1. what is LMB?

  2. LMB chie?
    —————————-
    ال ام بی همون موجودیه که به دیش ماه واره وصل میشه و باعث میشه که بتونیم مثلا عرب ست یا هات برد رو بگیریم. بدون اون ماه واره از هستی ساقطه

  3. سلام گلمریم خانم. هر چی دنبال ایمیلتون گشتم ندیدمش. ممکنه به من یک ایمیل بزنید. یک سول دارم ازتون . خیلی ممنون

  4. شانس آوردی همسایه ما نیستی و جای ما پارک نکردی وگرنه …

  5. آره دیگه، چیزی که زیاده و فت و فراوون آدمهای گنده دماغی هستن که حق بقیه رو رعایت نمی کنن و طلبکار هم هستن و زیر لب فحش هم میدن که چرا یکی خبرشون کرده بیاد ماشینش رو از جای پارک اونها برداره بعد هم تو آسانسور ازشون عذرخواهی هم بکنه. امثال این آدما کم نیستن. که بعد هم کرم شب بزنن و دور چشم بزنن و برن تو گودر ژست روشنفکری و من از همه بهترم بگیرن
    ——————————
    ببین راستشو بخوای نظر من هم راجع به خودم همینیه که تو گفتی. خوب توصیف کردی. فقط متعجبم که چرا به اسم خودت برام ننوشتی. آخه حرف بدی که نزدی. نظرتو در موردم نوشتی.

  6. خوب ماشينتون رو بزارين تو پاركينگ خودتون ديگه. من شرمنده بابت 5شنبه امروز مي زنگم انشاله.

  7. ما هم وقتي رفتيم خونه جديد همين جنجال رو راه انداختيم تا همه سرجاشون پارك كنن چون گاهش وقتا جايي براي ما باقي نبود 🙂 البته هيچ كدوم همسايه ها به باحالي گلمريم نبودن

  8. از دست اين وردپرس كه هر چي نوشتم پريد!!!!گفتم روش ديگه پروندن خواب در ميان غير مجمتع نشينان اينه كه سوپور بياد يازده شب زنگتونو بزنه و بگه ماهانه يادتون نره! راستي سواپ ميام احتمالا. مرسي از لطفت. فقط ميشه بپرسم وسايل بچه هم هست يا نه؟چي يا قراره سواپ بشن؟

  9. ببین خیلی از جوابت به خودم خوشم اومد. استثنایی بود. راستش اولین بار بود اومدم وبلاگت رو خوندم و این پست ، خط به خط، من رو عصبانی و عصبانی تر کرد. اینقدر از این مدل رفتار ها دیدم که ا نتونستم جلوی خودم رو بگیرم و کامنت گذاشتم. تازه، چندبار ادیت کردم، مثلا اول نوشته بودم «تو هم مثل همون آدمهای گنده دماغی هستی که…» بعد گفتم بار اول وبلاگ یکی رو خوندن باعث نمیشه این قضاوت رو درباره اون آدم بکنی بعد نوشتم «…آدمهای گنده دماغی هستن…» که مستقیم به شخص شما چیزی نگفته باشم.

  10. آره، حرف بدی نزدم. پای حرفم هم هستم. ولی مگه مهمه اسمم چیه؟ اون هم تو این وبلاگستان فارسی که مثلا وقتی برای یکی کامنت میزاری بر میگرده میگه چون غلط املایی داری پس جوابت رو نمی دم (که تازه غلط املایی هم نداری) یا اون یکی وقتی کامنت به به چه چه نمیبینه میگه ناراحتی اینجا رو نخون. حالا شاید بعدها که خواننده دائمیت شدم آدرس وبلاگم رو برات نوشتم. در ضمن، اگه ایران بودم، از معدود وبلاگ نویس هایی بودی که دلم می خواست ببینمت. همین.
    ——————————
    داشتم به همین فکر می کردم که چرا فقط وقتایی که می خوایم به به و چه چه کنیم و قربون هم بریم خودمونو معرفی می کنیم. یه کمی هم فرهنگمونه دیگه. همون فرهنگ جلوی رو خوب بودن و پشت سر بدی رو گفتن. ولی کلا نقد بدون غرض خوبه. ضمن اینکه وقتی دو نفر همدیگه رو نمی شناسن چه اهمیتی داره. اصلن هرکاری دوست داری بکن. ضمن اینکه من ملغمه ای هستم از چیزهای خوب وبد. مثل همه آدما. خودخواهی هامم دارم و می تونم ببینمشون و دوست دارم راجع بهشون بنویسم. شاید اصلا نوشتم که همچین حسی رو توی یه آدمی ایجاد کنم که اه چه موجود گنده دماغی. راستش واسه من یه جور بازیه.

  11. خواستم بهت بگم با اجازه ات شايد خواهر شوهرم رو هم با خودم بيارم. البته اون چون تازه بچه دار شده كه دختره فكر كنم بيشتر دنبال چيزهاي بچه گونه از لباس گرفته تا اسباب بازي باشه. اميدوارم فقط چيزهاي بچه گونه هم زياد باشن

  12. مرسی از بابت پنجشنبه به احتمال زیاد میام عزیزم

  13. قربان پنج شنبه به من هم آدرس بده لطفاً و البته ساعت هم ببينم مي تونم جور كنم بيام:)
    يعتي هم دعوت كن هم مشخصات بده:))
    راستي من بودم جاي اون همسايه تون بدجور برخورد مي كردم باهات ها

  14. salam
    omidvaram ke khob bashi chand rooze ke daram miyam va be bloget sar mizanam mesle hamishe vali zaheran khili vaghteh ke be rooz nakardi delam shor zad barat omidvaram ke etefagh badi nauoftadeh bashe lotfan benevis vaghti yeki yehoo gheybesh mizaneh adam delesh hezar rah mireh ! movazeb khodet bash va loftan ye khabari bedeh ke khobi.

  15. selfexpress.blogfa.com
    selfexpress.wordpress.com
    من اینجا ها هستم که البته به روز نیستند. اولی به فارسی دومی به انگلیسی و فرانسه. عمر وبلاگ خوانی من از وبلاگ نویسیم خیلی طولانی تره البته. دنبال یه جای دیگه و یه اسم مناسب دیگه هستم اثاث کشی کنم گرچه اسم بالا رو خیلی دوست دارم/داشتم.
    کاشکی این همه که وبلاگ نویس ها از کامنت های توهین آمیز گله می کردن یکبار هم درباره آداب و رسوم «کامنت» پذیری بحث می کردن… بماند. بازی یا غیر بازی، این رفتار های گنده دماغی خیلی مد شده (ببین، توجه کن لطفا که من توی هیچ کدوم از کامنت هام تو رو خطاب قرار ندادم. جملات کلی هستن. اگه یکی – هر کی – با این کلیت شباهتی داره مقصر من نیستم) یه زمانی اگه کسی این مدل رفتار ها رو داشت یا آداب معاشرت و حقوق بقیه رو رعایت نمی کرد می گفتن مثلا طرف بی سواده ، از پشت کوه اومده، زندگی شهری رو بلد نیست. حالا این رفتارها اینقدر بین قشر متوسط و روشنفکر و تحصیلکرده و شهرنشینان باسابقه زیاد شده که دیگه وقتی می بینی قوانین و آداب شهرنشینی رعایت نمی شه باید گفت ولش کن طرف تحصیلات دانشگاهی داره، وبلاگ داره، دکتره ، مهندسه این چیزا حالیش نمیشه! هنوز نمی تونم بفهمم چه جوری میشه با یه قیافه سانتی مانتال تو یه خیابون بالای شهر تهران درست وسط خیابون – باور کن وسط خیابون – ماشین رو نگهداشت از یه نفر آدرس پرسید! بدون توجه به این که ماشین های دیگه پشت سرت بلوکه شدن! آره ، همه ملغمه خوب و بد و خودخواهی هستن فقط نمی دونم چرا خدا ایرانی ها رو از این ملغمه درست کرده، چرا فقط تو کشور ما این همه درصدش بالاست چرا فقط تو ایران این همه خودش رو نشون میده که مردم بلد نیستن تو صف بایستن قوانین راهنمایی رانندگی رو نمی دونن که آداب زندگی آپارتمان نشینی رو بلد نیستن که آلودگی صوتی درست می کنن واسه همسایه ها ککشون هم نمی گزه… راستی یه چیز دیگه، این ملغمه های خوب و بد و گاهی خودخواه ایرانی از مد و ماهواره و اینترنت و وبلاگ و سریال لاست و آخرین مد لباس و مو و رنگ لاک و کتک خوردن ریحانا و بچه دار شدن آنجلینا جولی همیشه باخبرن ، اپ تو دیت ، به روز! ( باور کن کلی میگم به خودت نگیر چون همونطور که گفتم اولین بار بود که وبلاگت رو می خوندم و اصلا نمی دونم تو واقعی کی هستی، وبلاگ هم که یه بازیه)

  16. پارکینگ ما از همه راحت تره توش پارک کردن. همیشه همسایه ها می اومدن جای ما پارک می کردن. آقای شیر یه روز کفرش دراومد پشت ماشین یکیشون پارک کرد تا ادب شن. می رفت سر کار و بر می گشت باز نیومده بودن ماشینشونو تو اون زمان بردارن.آخرش هم یارو طلبکار شد و عوض عذر خواهی 110 رو خبر کرد! 0آخرش 110 مجبورش کرد عذرخواهی کنه!)شب که می شد بچشو می فرستاد که بیاد ماشینتونو بردارید. خلاصه بعد از این ماجرا دیگه کسی جای ما پارک نکرد. اصلا شما چرا اینو نوشتی که آدم دلش بخواد بهت بگه خیلی پررویی؟! آخه چرا نگفتی ببخشید؟!
    اما خیلی دموکراسی داری چون اینا رو نوشتی و حاضری حرف مخالف رو بشنوی.

  17. بسیار ساده و روان می نویسی
    حتی پارک کردن ماشین هم جذاب می شود

  18. گل‌مریم خانوم، میشه لطفن این قضیه فالو کردن در گودر را به زبان لری برای ما هم توضیح بدی؟ همچنین علت اینکه دیگه نمیشه شرهای بعضی‌ها را دید چیه؟ چاره‌ش چیه؟!

    فکر میکنم اینا سوال خیلی‌هاست

    ممنون
    ———————————-
    فکر کنم مدل اینوایت کردن عوض شده. دیگه وقتی می خوای نوشته های یک نفر رو بخونی میشه فالو (دنبال) کردن. بعد هر کسی می تونه شیرآیتمزهاشو پروتکت کنه. اینجوری فقط کسایی که فالوش می کنن یا به عبارتی دوستاش می تونن مطالبشو بخونن. چاره ای هم نداره. اگه طرف نخواد شما هیچ جوری نمی تونید نوشته هاشو بخونید. اینایی که گفتم همه اش مربوط به گوگل ریدره.

  19. خیلی ممنون بابت توضیح

  20. نميشه خصوصي گذاشت كه بگم منظورم كي بود!!!


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

