نگاشته شده توسط: golmaryam | ژوئن 6, 2009

به خاطر یک مشت باقالی

1- من کنار خیابان مردی را دیدم که نشسته بود لب جدول  و داشت از درون پلاستیک زردآلو درمی آورد و نشُسته می خورد. بهتون قول میدم بعد از انتخابات یک همچین صحنه ای نمی بینید. دیگه فوق فوقش هم اگه مردم چیزی بخوان بخورن تو خیابون مثلا آناناس می خورن یا حتی هندونه. البته در صورتی که موج اصلاحات رای بیاره. خودتون دیگه بهتر می دونین.

2- رفته بودم فرهنگسرای ارسباران. می خواستم از باجه خودپرداز فرهنگسرا پول بگیرم که خراب بود. باجه رو می گم.  یک پسر جوونی هم با کوله پشتی و بند و بساط و یک کلید رمزی اومده بود درستش کنه. خودپردازو. به من گفت امتحان کن ببین درست شده؟ امتحان کردم. درست نشده بود. کمی این پا اون پا کردم. همه آگهی های روی درو دیوارو خوندم. تیاترها، موسیقی ها، کلاس ها، همه برقرار. تشنه ام بود. یک پلاستیک سفید هم دستم بود.داخلش یک کیسه فریزر مملو از باقالی پخته سرد که شب پیش مادرم بهم داده بود.من هم گرفته بودم دستم، دور شهر باهاش چرخیده بودم که ببرم شرکت و گرم کنم با همکارام بخورم. شما تو خیابون زنی رو می بینید یا مردی. متشخص و درست و حسابی، با یک کیسه سفید یا سبز یا قرمز در دست. تو ذهنتون کلی چیزهای رنگی پنگی هیجان انگیز می چپونید تو کیسه هه، غافل از اینکه اون تو فقط یک مشت باقالی پخته است. القصه من و کیف و باقالی پخته ام تصمیم گرفتیم بریم تو کافه فرهنگسرا چایی بخوریم. از آقای کافه چی درخواست کردیم یک چایی در لیوان نه- یک بارمصرف بهمون بده. او هم نامردی نکرد و در یکی از لیوان هاش که دو ترک در لبه اون دیده میشد، چای خوش رنگی برامون ریخت. چای خوشمزه بود. داغ بود. با ته مانده کیک شیرین منش خوردم و زدم بیرون. البته نه قبل از اینکه به آقاهه بگم : این لیوان لبه اش ترک داره. فکر کنم دیگه نباید ازش استفاده کنید.

Responses

  1. شما تو خیابون زنی رو می بینید یا مردی. متشخص و درست و حسابی، با یک کیسه سفید یا سبز یا قرمز در دست.

    haha!
    —————————
    «من دیگه» کیه؟

  2. اصلا همين تيترات منو كشته 🙂

  3. يه ذره خودت و تحويل بگير,خانم متشخص و درست و حسابي با يه كيسه در دست!
    ————————
    وااا! مگه چیه مژده جون؟


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

