نگاشته شده توسط: golmaryam | مه 20, 2009

پست خانه

امروز رفتم پست خونه که یک چیزی پست کنم. یک کرور مادر اومده بودن پست خونه تا برای عزیزانشون کیشمیش، زرشک، پسته ، کتاب، ماهی تابه گل گلی دسته صورتی -حتی، فکر کن؟- پست کنن. قسمت امانات خارجی خیلی شلوغ بود. واسه اتلانتا، لوگزامبورگ، کانادا و غیره داشتن بسته می فرستادن. به کارمندای پست که داشتن بسته هارو کارتن پیچ می کردن اسکناس های پنج تومنی و دوتومنی انعام میدادن.با ناخن های مانیکور شده، با چهره های خندون. یک دختر جوونی هم اومده بود با یک بسته کوچیک کادو شده. آقای پست ازش پرسید چی توشه؟ گفت گردنبند نقره. پرسید ارزشش چقدره؟ دختره گفت صد و سی تومن. آقاهه گفت : بعضی کشورا مالیات می گیرن بسته به ارزش این چیزی که داری می فرستی. دختره گفت : وای نه. این کادوی عروسیشه. حالا  بابتش پول هم بده؟ یعنی تو ایتالیا هم اینجوریه؟ خلاصه ای دختری که در ایتالیا زندگی می کنی و به تازگی شوهر نموده ای بدان و اگاه باش که به زودی بسته ای با کاغذ کادوی بنفش به همراه یک نامه دریافت می کنی. من و یک خانومی که داشت کتاب پست می کرد و این دختره که داشت گردنبد پست می کرد ایستاده بودیم به بسته های عجیب پستی مامانانه نگاه می کردیم و می خندیدیم. یک خانومی داشت برای بچه اش قرص سرماخوردگی می فرستاد. بعد با آقای پست راجع به تعداد و این هاش بحث می کرد. آقاهه می گفت بیشتر از سی تا مجاز نیست و خانومه می گفت که فقط سرماخوردگیه. چیزی نیست که. بعد یک دفعه همه با هم کارشون تموم شد و رفتن. کارتن های پر از کشمش و زرشک و پسته و بادوم و گز و چیزای خوشمزه همینجوری ردیف کنار هم نشسته بودن تا بار شن و برن اون سر دنیا. حالا ببین کی بهتون گفتم. نگید نگفت ها.

Responses

  1. شماره رو فرستادم…خدا كنه بشه بيام.
    خيلي پست با مزه اي بود.

  2. یه لحظه فکر کردم اون خانومه که قرص سرماخوردگی می فرستاد مامان منه! ولی بازم مطمئنم هیچ کدوم مثل مامان من چند تا بسته hi-bye نفرستادن! خدا می دونه چقدر کیف میده بعد اشاعه فرهنگ ایرانی و خوروندن گز اصفهان و نون نخودچی قزوین به استاد و رفقا، بشینی تنهایی ته همه بسته ها رو در بیاری!

  3. منم يكي و مي شناسم لباس عروس سبز رنگش وبا خودش برد(ميگفت شيرازيها لباس سبز مي پوشن)گفت اوردمش اگه بالماسكه اي شد بپوشمش . حيف كه تو لندن بالماسكه برگزار نمي شه!

  4. baz kardane n basteha kheili lezat dare man ke faghat chand saat basteha ro ba deghat negah mikonamo hal mikonam taze mamanam name am tosh mizare in basteha booye iran midan!!!!!!!!!!!!!!bavar kon

  5. بیچاره مادرا خوش به حال ما بچه ها

  6. manam javoon boodam va mojarad boodam mamanam baram khoraki va ketab mifrestad va kheyli mazze midad.

  7. مامان من رو ندیدی در حال پست قورمه سبزی سرخ کرده؟

  8. فکر کنم درستش باشه سبزی قورمه هان؟
    ——————–
    آره عزیزم. همون. مهم مزه شه. بعد چه جوری مامانت می فرسته اینو؟

  9. من هم دلم یه دونه از اون بسته های تو راهی میخواد. انقدر میچسبه…

  10. pasham beram sandoghe postimoono check konam

  11. یه بار با مادرم رفته بودیم یه بسته پست کنیم یه پسر جوون اومده بود که یه کارتون چیزی حدود سیصدتا ظرف دیزی میخواست پست کنه! مسیول باجه میگفت آقا نمی شه همه اش با هم مثلن چه میدونم اول 50 تا بفرست و الخ. هر کی هم از راه میرسید می پرسید آقا اونجا رستوران ایرانی زدن؟ یه دفعه پسره عصبانی شد گفت خانوم من چه میدونم چه غلطی دارن میکنن اونجا نشستن همش دارن ارد میدن اینو بفرست اونو بفرست. یک خانوم ارمنی هم با دختر خوشگلش اومده بود یه کتاب رزا منتظمی زیر خاکی که عکس روش بی حجاب رو بفرسته خارج مسئول باجه میگفت باید جلدشو بکنی آقا خانومه عصبانی شد داد زد یعنی با دیدن این زن بی حجاب اسلام به خطر میوفته آقا من ارمنی ام شبا شراب سیب میخورم روزا مال انگور و داد و هوار بعدش که اومد این ور مادر من و اون آقا دیزیه و بقیه دورشو گرفتن که خانوم دستور شراب سیبتون چه جوره و زنه هم از لجش بلند بلند داشت میگفت چیکار کنن که شرابشون بهتر در بیاد! این پست خونه رفتنم عالمی داشت!
    ——————
    چه باحال. خودش یک پست بود این کامنتت.

  12. نگي خودت چي پست كردي ها!!!!

  13. منم این سوال برام پیش اومد که خودتون چی پست کردین؟
    ———————-
    یک جفت کفش و دو تا کتاب و یک سی دی


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

