نگاشته شده توسط: golmaryam | فوریه 10, 2009

آدم های خوشبخت

 همیشه بین اون چیزی که می نویسی و اون چه که هست، یک فاصله ای وجود داره. می نویسم قورمه سبزی . اوووم.. چه عطری. تو بو می کشی و نفست پر عطر قورمه سبزی می شه. دلت ضعف میره. می نویسم ساحل قشم، نگاه می کنی به عکس و آه می کشی.نمی دونی پشت این عکس چی هست. مرغای دریایی حالت تهوع نگارنده رو بیان نمی کنن. چیزی نگفتم از حقارت شناسنامه خواستن در هتل و نبردن ما و اینکه باید برید چه می دونم ستاد امر به معروف یا یک جایی تو همین مایه ها، فرم پر کنید. که ما نرفتیم و کلی جر و بحث و البته عاقبت پیروزی.چه پیروزی گسی. با احساس گناه داخل آب فرو رفتن. آب وان هتل. هیچ نچسبید. راستش من خوشبختی رو باور ندارم. یا درست تر بگم باور ندارم که یک چیز کش دار همیشگی ملا ل آور باشه تو همه لحظه های زندگی یک نفر. اگر هم هست، لحظه هاست. مثل  لحظه نخست لس شدن ازشراب.

پ. ن : وبلاگ سواپ پارتی با یک دستگاه (عدد؟ فروند؟ چی؟)کامپیوتر به روز می باشد.

Responses

  1. میدونی؟ من عاشق این نوشته ات شدم. این قدر خوب و کامله که آدم دیگه هیچی نداره روش بگه شاید جز به یاد آوردن هر کسی از ظن خود شد یار من…

    چرا کارتی که برای تولدت فرستاده بودم برگشت خورد؟ آدرس رو چک کردم همون بود که ای میل کرده بودی میگه آدرس مذکور پیدا نشد 😦
    ———————————-
    شادی عزیزم چه حیف که کارت برگشت خورد. به خاطر آدرس تخمی خونه ماست. ما پلاک نداریم یا اگه هم داریم من ندیدم. ضمنا نمی تونم برات کامنت بذارم. هم عکس پسرک با دوستشو دوست داشتم و هم نوشته قبلیش رو.

  2. گلمریم عزیز… اگه توی همون ایران هم ایرانی نباشی نونت توی روغنه. منظورم اینه که وقتی با یک خارجی بری ایران توی هر شهری که خواستی هر هتلی که انتخاب کردی کسی غیر از پاسپورت چیز دیگه ای ازت نمی خواد… و اینجاست که فکر می کنی توی کشور خودت داره بر علیه تو تبعیض صورت می گیره.

  3. پس من کارت رو چی کار کنم آخه؟ نگه دارم اومدم ایران بهت بدم؟ خب این اصلا انصاف نیست که خونه آدم پلاک نداشته باشه 😦

    من به دلیل همین چیزایی که تو همین پست گفتی بعضی وقت ها برای بعضی از پست ها کامنتدونی رو می بندم ولی برای این عکس آخریه باز بود. بعضی وقتا هم بلاگر خل و خنگ می شه

  4. مي فهمم چي كشيدي. حالا يك وقت يا اين اتفاقا خيال مهاجرت به سرت نزنه ها.
    راستي ما شايد امروز مسافر شيم. اگر نشديم شب خبرت مي كنم براي فردا.

  5. يعني حالا جمعيت كامنت گذار قبلي بيايم ايروني بودن خودمون
    رو ثابت كنيم و بگيم ايش و ويش و از اون يكي ور بودم بيفتيم؟

  6. دقت كردي دلخوشي مون تو اين روزها شده گرفتن حقمون؟ يعني خوشحال ميشيم از اينكه كسي چيزي رو بهمون مي ده كه مال خودمون بوده و حالا مثل صدقه مي اندازن جلومون؟…بعد هم روزمون رو مي سازن. بقول خارجي ها they make my day!

  7. دیشب اومدم برات نظر بذارم ،هرکاری کردم قبول نکرد این وردپرس. پیام می دادکه آدرس وب نامه یا ای میل بذارین . بعد وقتی اینکارو می کردم قبول نمی کرد . بعد ازاینکه چند بار ترای کردم ول کردم . یادم نیست اون موقع چی می خواستم بهت بگم،فقط می دونم خیلی حالم گرفته شد. همیشه این حس تخریب و تحقیرکننده با جنس ما در این جامعه وجود داشته .هرچقد رهم که دوروبریات با احترام و انسانی باهات برخوردکنن ،باز وقتی وارد جامعه میشی ،مخصوصا حیطه ای که مربوط به این قشر لعنتی ناظر میشه ، استحاله درفرم و قانون شروع میشه .

  8. من هم خیلی وقت است که به این تعریف از خوشبختی رسیده ام…

  9. گلی جون، فکر کنم منم دارم به تعریف تو از خوشبختی می رسم! راستی مشکل کارتی که شادی فرستاده رو می شه با دادن آدرس دیگه ای حل کنی، هم اون خوشحال می شه از فرستادن کارت و هم تو از گرفتن یه کارت واقعی نه دیجیتال!
    اگه خواستی می تونم من آدرسم رو بدم.

  10. سلام من امروز امدم اینجا از مهسا به نونوش ونونوش از شماکفته بود من هم پیدایتان کردم . نونوش حق داشت من هم شخصیت شما را می پسندم. 34 سالکی اوج یک زن است.وشما عالی هستی ولی نمی دانم جهطور به این تایم شرینگ ها اعتماد کردید. بارها به من گفته اند ولی من اعتماد نکردم توی خاور میانه برای 25 سال بعد چطور برنامه ریزی می شود کرد تآخر صفحه را خواندم وحیف که رودتر نیامدمs

  11. نه گلی جانم صبر می کنم تا بیام ایران یک چیز کوچک برای خودت و یک کوچک هم برای سام بود پس فکر کنم با اوضاع پست اونجا (که من اصلا تو این همه سال تجربه خوبی باهاش ندارم-لااقل در خیلی موارد) دو ماه دیگه خودم بیارمشون و بهانه ای بشه برای اینکه ببینمتون هم بهتره


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

