نگاشته شده توسط: golmaryam | ژانویه 20, 2009

زنی که می شناسم

1- در عنفوان سی و اندی سالگی، برای اولین بار رفته  سرکه بالزامیک خریده.  سرکه رو روی سالاد خیار و کاهو و گوجه ریخته -با روغن زیتون ونمک- و بعد از خوردن ، رو به شوهرش کرده و گفته : خوشمزه است نه؟

2-  همینجوری دلی دلی کنان رفته یک مغازه ای واقع در میدان تجریش و با کمرویی پرسیده آقا سس پستو(pastoo) دارید؟ آقاهه گفته بعله سس پستو (pesto) داریم.  پرسیده چه مزه ایه ؟ یعنی به کدوم یکی از مزه هایی که ما داریم نزدیکه؟ آقاهه گفته نمی دونم ولی توش تخم کاج و ریحون و سیر و روغن زیتون داره.  بعد از شش و بش فراوان سس رو خریده تا باهاش پاستا بپزه. توی خونه که در سس رو باز می کنه می بینه یک بویی شبیه قورمه سبزی میده.

3- بعضی روزها در سال روز کشف و شهودن. کشف طعم های جدید، جاهای نرفته. وقتی یک مادر کارمند شدی کل سهمت میشه یک روز در سال.

4- دیروز بعد از مدتها ساعت پنج از شرکت دراومدم. هوا دیگه تاریک شده بود. قرار نبود برم دنبال سام. یک احساس رهایی و سرخوشی توی هوای تاریک و خیابون شلوغ پلوغ بود. تازه فهمیدم که روز ادامه داره. روز بعد از خونه رفتن من، تو این شهر ادامه داره. زنی با دوستش دم میلاد نور قرار می گذاشت. به ساعتم نگاه کردم. ساعت شش بود. خدای من! مردم تازه ساعت شش عصر میرن خرید. میرن بیرون. چه ماجراهای فراموش شده ای.

5- فکر کنم از خصوصیات دهه  چهارم زندگیه که آدم هرچه بیشتر به خودش نگاه می کنه و هی دلش می خواد از خودش بگه.

Responses

  1. هرکاری کردم واسه قبلیه نتونستم کامنت بذارم و بگم تولدت پیشاپیش مبارک کادو هم چشم از همونایی که خودت گفتی بعدش هم یعنی چی که از سن ما گذشته .. فکر کنم همسن باشیم لطفا دیگه از این چیزا نگو خواهر یه چیز دیگه کتاب چهل سالگی رو خوندی ماااااااه چقدر حرف زدم
    ———————————-
    کتاب چهل سالگی؟ نویسنده اش کیه؟

  2. برای سس پستو پاستا رو درست کن با سس پستو قاطی کن و بعد همراه با گوجه خشک شده و خیس خورده در روغن زیتون (اگه تو ایران هست) اگه نه گوجه تازه هم میشه و زیتون سیاه و دو تکه بزرگ پنیر فتای بز (هوووم دهنم آب افتاد من نمی تونم پنیر فتای بز عزیزم رو حداقل تا یکی دو ماه دیگه بخورم بعدشم تازه معلوم نیست اما و اگر داره خواهر) میل بفرمایید جای منو هم خالی کن اگه پنیر خور هستی این یکی رو مطمینن دوست خواهی شد خیلی خوشمزه است.
    یه دستور دیگه پنیر مازارلا بگیر حلقه حلقه کن و نون باگت رو توشو اول پستو بزن و یه لایه مایونز (عوارض پس از خوردن این ساندویچ رو نویسنده به هیچ عنوان به عهده نمی گیره بعدن از اضافه وزن شکایت نکنی گفته باشم) بزن بعدش حلقه های پنیر رو با گوجه و خیار حلقه شده بچین داخل نون باگت مذکور روش یه کم نمک و فلفل بزن و نوش جان کن. چیز دیگه ای یادم اومد برات می نویسم.
    ———————————–
    به به. چه پرو پیمون. بازم بنویس.

  3. بابا ماشاااااااالله تو هم که با کار و بچه کم نمیاری که
    صبحونه خونه ساروی کیجا بعد ناهار مامان ارشک میاد عصرشم میری مانتو میخری شبم که یا تو میری مهمونی یا مهمون میاد ( به احتمال 99 درصد ماییم !) حالا اینطور که بنظر میرسه قراره مامان فرتز و مامان نیما و مامان … اضافه بشن 😉
    ———————————–
    مامان فرتز کیه دیگه؟ نکنه خودتی بلا؟

  4. واي واي خداي من
    اين بند 4 عالي بود 🙂 چرا من فكر مي‌كردم روز ساعت 6 كه ميرسم خونه تموم ميشه 🙂

    تولد من و شوما پيشاپيش مبارك

  5. هاهاها، چه قدر خندیدم از کامنت این دوستت بنفشه، فکر کنم مامان فرتز من بودم، اگه من باشم که خیلی خارجکی شدم با این اسم. اصلاً چطوره این اسم رو به عنوان اسم خودم مشخص کنم و مثلاً از این به بعد کامنت بگذارم به عنوان مامی فرتز، یا وقتی حال طولانی نوشتن دارم تو قسمت نام بنویسم «لی لی مامی فرتز»
    چطوره؟
    بعد هم با قسمت 3 و5 همذات پنداری میکنم شدید، انگار حول حولکی و بی خیالانه آدم وارد یه دنیای دیگه میشه.
    تولد سی و خوردگیت هم مبارک.

  6. nakheir aslan to naboodi ye adame digas

  7. حالا من وقتي ميرم جاهاي خيلي بالا بالاي شهر فكر مي كنم چقدر از كيفيت و كميت و خلاصه اصل خود زندگي عقبم. در ضمن دقت كردي ما كيفيت روزهامون بر خلاف بالا نشين ها كمتر ولي كميتش بيشتره!

  8. اين نوشته بساير عجيب بود. خيلي بسيار.
    جواب كامنت : نخير. مشكلمان اين نيست. يعني اين همه مشكلمان نيست. شما رستوران خوب جديد معرفي كن. ما نامرديم اگر نريم. (بعد از تامين اعتبار البته). بعد هم اون رستوراني كه ما رفتيم آ اس پ نبود . آ اس پ خر است. ما رفتيم گيپا. واقع در آ اس پ

  9. سلام خانومی
    تولدت مبارک. پستو و بالسامیکو هم نوش جونت 🙂

  10. جالب بود من که عاشق پستو هستم یک کم سینه مرغ رو بپز و پاستا رو هم آماده کن این سس رو هم باهاشون مخلوط کن توی ظرف بریز و روش رو هم با پنیر رنده شده پارمازون تزیین کن میتونی خودت هم بهش تخم کاج  (pine nuts) رو هم اضافه کنی بعضی از سس های آماده ندارن. خیلی خوشمزه و سریع آماده میشه. نوش جونت.

  11. گل مریم جون تولدت خیلی خیلی مبارک. هنوز هیچ چی نشده دلم برات تنگ شده.

  12. به من بگو اخه کجای بد بیاری های من خنده دار بوده که روز سگی را به اشتراک گذاشتی بدجنس

  13. تولدت مبارک پیشاپیش؛ زن سی و اندی ساله.

  14. mamamahmoud جان pine nuts رو کجا می فروشن؟ مگه تو ایران هست؟

  15. ناهید طباطبایی

  16. منم تازه سرکه بالزامیکو کشف کردم… فهمیدم زندگیم چقدرررر قبل کشف این موضوع پوچ و بی معنی بوده. الان معنی پیدا کرده. Soy Sauce هم روش بزنی که دیگه نور علا نور میشه. فتبارک الاه…

  17. خانم ما هم سس بالسامیک رو هستیم از نوع بدجورش! البته من تو کانادا کشفش کردم وقتی غصه ی کمبود سرکه خرما گرفته بودم!

    حس چهارت رو دوست داشتم…

  18. من هم وقتی وسط روز از اداره میام بیرون .. می بینم مردم تو خیابونن ( ساعت کار من 7 نا 3 هست ، هر وقت وسط روز پاس می گیرم ) احساس می کنم زندگی جریان داره …

  19. این 5ت رو هستم نافرم!

  20. من از قافله عقبم آيا؟ سركه بالزاميك و آن يكي گفتي چي هستند آيا؟
    ———————————-
    ببین به هرحال هرقافله ای یه عقب و یه جلو داره. یک سری هم که اون وسط مسطا هستنو مهم نیست. سرکه بالزامیک یک سرکه ای که خوشمزه تر از سرکه معمولیه. گویا تو بشکه های چوبی باید درست بشه. بقیه شم خودت برو سرچ کن و تو ویکی پدیا بخون. پستو هم خوب سسه دیگه.

  21. رزیتا جون همه چی توی ایران پیدا میشه باید جاش رو پیدا کنی شاید عطاری بفروشه؟! نمیدونم اگه خواستی برات بفرستم عزیزم 🙂


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

