نگاشته شده توسط: golmaryam | نوامبر 19, 2008

زن قد بلند.

زن قد بلند جوانی رو دیدم که به نرمی بازوی مرد جوان قد بلندی رو که درکنارش راه می رفت گرفته بود. به نرمی یعنی نوک انگشتاش با حجب به آستین کاپشن پسر می خورد. قدش از قد متعارف زن های ایرانی بلندتر بود. اگر چادر به سر نداشت و اونقدر که من دیدم سر به زیر نبود می تونست چه دلهارو که تسخیر نکنه. ولی به گمانم کمی از قد بلندی خودش شرمسار بود. دیدید اینجور آدمهارو؟ کمی قوزکرده. ناراحت از اینکه از اون بالا چیزهایی رو می بینن که ما 160 سانتی ها نمی بینیم. دلم از دیدنش رفت. رفت به زندگی صاف و ساده و سرراستش. یعنی یک لحظه از زندگی صاف و ساده و سرراست خودم سرک کشیدم به زندگی اون. پسره کی بود؟ پسرعموش؟ پسر همسایه؟ با هم نامزد کرده بودن؟ سر ظهر تو خیابون کریمخان چیکار می کردن؟ اومده بودن حلقه بخرن؟ دنبال کار اداری می رفتن؟ می رفتن وام بگیرن؟ دختر رو توی خونه تمیز کوچیکش تصور کردم. همه چیز سرجای خودش. ساعت های طولانی پای تلویزیون، پای گاز، روی مبل و تلفن به دست. من اون موقع ظهر تو خیابون چیکار می کردم؟ داشتم می رفتم رب رگوجه و نون بخرم برای ناهار شرکت. یادم افتاد اگه دویست متر برم جلوتر می تونم کتاب های دوست عزیزمو هم بخرم و براش بفرستم. بفرستم به جایی که حتی نمی دونم الان که اینجا ساعت دوازده ظهره اونجا چنده؟

 

Responses

  1. ساعت هشت و نیم شبه و من نیم ساعت زور زدم که پسره رو بخوابونم و دارم تند تند غذای فرداش رو درست می کنم و فکر می کنم که انگور لیمو ترش و پنیر و روغن تموم شده و باید بخرم فردا و باید یه دانشگاه ای میل بزنم بگم بورسیه که بردم چرا بهم نمی دین پول ندارم و بعد باید برم کارای جلسه فردا رو بکنم و یادم باشه به بانک زنگ بزنم و چقدر چیز تو کله ام هست که وقت ندارم بنویسم و خدا کنه پسرک لاافل بدون بیدار شدن دو ساعت بخوابه و چه خوبه که دوست عزیز ندیده ام برام کتاب می فرسته از جایی که دیگه یادم نمیاد چه شکلیه

  2. man be oon dooste azizet hasoodim shod….khosh be halesh ke ye nafar ba in masafate door bazam behesh nazdikeh

  3. این پست انگار بدون کامنت شادی یه چیزی کامل نمی شد… راستی سلام سال بالایی ها 😉

  4. گاهي خيلي مزه ميده اين سرك كشيدنه 😉

  5. خرید کردی بالاخره؟ ناار خوردی کتاب خریدی…شاد باشی


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

