نگاشته شده توسط: golmaryam | اکتبر 8, 2008

آدم است دیگر گاهی اوقات اشتباه می کند.

آقای دکتر، قبول دارم که کمی تند رفتم. یعنی اون جمله ای که شما قرمز کردید خیلی جمله بدی بود. فقط محض جور آمدن قافیه نوشتم. البته قطعا دکتر را عوض می کنم که این موضوع نه هیچ ضرری برای اون دکتر داره و نه برای خودم. از شما که حساسیت به خرج دادید و راجع به موضوع نوشتید ممنونم. البته به نظرم هم جوونترید از ما و هم ازدواج نکردید و هم بچه ندارید.این رو از لحن تند و تیزتون میشه فهمید. امیدوارم وقتی بچه دار شدید بتونید همه جوره همسرتونو ساپورت کنید و اون مجبور نشه بچه رو با خودش به مطب دکتر ببره. چون قطعا برای خود بچه هم خوشایند نیست هرجایی رفتن. خصوصا بعد از مهدکودک که کاملا خسته است. در جواب یکی از کامنت هاتون نوشتید که اینجا ایرانه و کجای این سیستم درسته که اینم باشه. حق با شماست و همین موضوع باعث میشه که هرکس به منافع خودش در لحظه فکر کنه. به همین دلیل بین دو ساعت معطل شدن در ترافیک تهران و بی حوصلگی و بداخلاقی با بچه در باقیمانده روز ترجیح دادم که با خودم ببرمش مطب و غرغرهای خانوم دکتر رو به جون بخرم. بعدشم گفتم البته حق با اون دکتر بود ولی طرز برخوردش و نگاه از بالا به پایینش آدم رو ناراحت می کرد و بقیه کسایی هم که مریضش بودن این نکته رو تایید می کردن. اگه هم 25 سال تجربه رو پشت سر گذاشته به همون نسبت هم درآمد داره که نوش جونش و حقشم هست. ولی برخورد صحیح با آدم ها و احساس خوب در مشتری ایجاد کردن هم وظیفه است که البته به نظر شما اینطور نیست لابد. لازم به توضیح نیست که من هم در دانشگاه آزاد شعبه علی آباد کتول درس نخوندم. البته اگه خونده بودم و مهندس بهتری بودم خوشحال تر بودم تا الان که یک عنوان دهن پرکن از یک دانشگاه خوب دارم ولی کارم هیچ ربطی به مدرکم نداره. مدتهاست که باید پسرم رو به مطب یک دکتر متخصص آسم و آلرژی ببرم ولی شلوغی مطبها منو منصرف می کنه تا وقتی بتونم جای نسبتا خلوتی رو پیدا کنم. فکر می کنم که ما خیلی وقت ها درمورد منظور همدیگه دچار سوء برداشت میشیم.به هرحال چون لحن شما منو یاد جوونتری های خودم انداخت که به قول دوستان، حقیقت رو به صورت بقیه تف می کردم، دلم خواست که با نوشتن این توضیح هم از جامعه پزشکان معذرت خواهی کنم و هم از شما خواهش کنم که اگه دکتر مهربون تری در زمینه امراض مختلف ما بانوان بیکار دانشگاه علی آباد کتول که جز آرایشگاه رفتن و مانیکور و پدیکور کار دیگه ای هم نداریم  بکنیم، به ما معرفی کنید که بتونیم با سگ و بچه و گربه مون بریم اونجا. ( آخرین جمله محض شوخی بود به دل نگیرید.)

ارادتمند – مادر همیشه خسته

پ.ن : دکتر جان این خستگی مداوم من و دوستان به تیروئید کم کار برنمی گرده؟ بالاخره من کلم بخورم یا نخورم؟ قندم چرا بالاست؟ به تیروئید ربطی نداره؟ دکتر؟  

پ. ن بعدی : نیلو جان اینجا : http://dr-reza.blogfa.com/

بعدتر نوشت : این نوشته خانم منیرو روانی پور رو از دست ندید. آدم رو بدجوری یاد خودش می اندازه.

http://moniro.blogfa.com/post-209.aspx

Responses

  1. گلمریم جان! دکتر ها در ایران خود را از مردم طلبکار می دانند. من با این جامعه شریف زیاد سر و کار داشته ام. با صغری-کبری هم خودشان را توجیه می کنند. ناراضی هستند که درس زیاد می خوانند ولی دیر به پول می رسند. یا اینکه باید در مناطق محروم کار کنند…بعد حق و انتقامشان را از مریض می گیرند.

  2. گلی جون میشه لینکش رو بذاری بخونیم ببینیم حرف حسابش چیه این دکتره؟!……

  3. سلام

    من از سایت نونوش با شما آشنا شدم

    خوشحالم

    از دست این دکترها هم به دل نگیر؛ بعضی هاشون فکر میکنن دکتر به دنیا اومدن و بقیه هیچی نمی فهمن

    مامان من همچین تجربه ای از یک دکتر داره و کلی توی روحیه اش تاثیر بد گذاشته

  4. Goli jaanam,
    i read him, from his replies to the comments and his very last sentence i dont think he is able to see the story from any other perspective but his own.
    his logic is so poor in defending the wrong behaviour of the doctor, so that’s why i guess our country never gets better… we have lost the kind human soul

    i hope his disrespectul tone, doesnt make your day gloomy

    keep smiling!

  5. يك جمله از نوع جملات پدر و مادرها بگم براتون، بابام ميگه : ما به شما نمي رسيم ولي شما به ما مي رسيد!

  6. ممنون بابت پاسخ منطقی ات. من تو وبلاگ خودم هم گفتم این از حوزه هایی که من خیلی روش حساسیت دارم چون احساس میکنم واقعا مورد ظلم واقع میشه جامعه پزشکان. دقیقا مثل کامنتها این پستت و همان پست کذایی. اما در مورد اینکه احساس خوب ایجاد کردن وظیفه است موافقم. اما کجا؟! چطور ما در بانک در اداره در محیط کار هیچ وقت این احترامه رو نمی بینم اما تا به دکتر میرسیم انتظار انچنانی داریم؟! تازه در قیاس به اینکه کاری که پزشک برایمان میکند برگرداندن سلامتی مان است که برابر با هیچکدام از قبلیها نیست. من از این تبعیضی که آدمها همیشه در ایران نسبت به پزشکان قائل می شوند شاکی ام. در این که دکتر رو عوض میکنید باعث خوشحالیه. در تهران الحمدلله در هر رشته تحصصی به اندازه کافی متخصص هست که شما بتوانید آنی که مد نظرتان است پیدا کنید . اصولا خیلی از نارضایتی های ما ریشه در تصمیم نادرست خودمان دارد. گناهش را نباید گردن فردی که ناشی از انتخاب خودمان بوده بیندازیم.
    در ضمن من 30 سالمه. 6 سال است ازدواج کردم. بچه ندارم ولی سگ دارم که در حکم بچه ام است. و در ضمن برادر گلاره هم هستم 🙂
    اصولا به کامنتهای پزشکی هم گوش ندهید که صدی نود غللط است. خستگی میتواند از کم کاری تیروئید باشد اما خیلی شایعترش برمیگردد به کم خونی. قند بالا ربط چندانی به کم کاری تیرویید ندارد مگر در برخی شرایط خاص. کلم و ترب و … هم جز داستانهای گیاهی است که من نه قبول دارم و نه مهارتی دارم. مثلا کلم یدش زیاد است ولی آن مقدار ید تاثیری در کارکرد تیروئید شما نمیگذارد.

  7. والله من چیزی که زیاد می‌بینم غر زدن از اخلاق بد کارمند بانک و اداره است. چه تبعیضی؟ هرکسی با دیگران سروکار داره باید خوش‌اخلاق باشه. من اینو نمی‌فهمم که چرا حالا باید تلافی ۲۵ سال درس خوندن رو سر مریض بدبخت درآریم؟ اتفاقا دقیقا به خاطر همون فرقی که گفتید بین لوله‌کش و تعمیرکار دکتر باید خوش‌اخلاق‌تر باشه. چون بنابه‌تعریف بنده اگه می‌رم دکتر حتما یا مریضم یا نگرانم که نکنه مریض باشم. گلمریم جان نه به خاطر ۱۰هزارتومن که به نظرم به خاطر آرامش خودت کار خوبی می‌کنی که بری پیش یه دکتری که حوصله خودت و بچه‌ت رو داشته باشه.

  8. به رویا: جواب منطقی شما پس می شود این که اگر شما نگرانی من که نباید هزینه نگرانی شما و خواسته های غیر منطقی تان را بدهم؟! و البته اون جمله آخرتان نشان میدهد که اصلا موضوع را متوجه نشده اید . حرجی نیست بر شما پس.

  9. دکتر جان قبل از هر چیز اینی که می گویم دفاع نیست. شاید توقع مردم از پزشک این باشد که آدم وقتی مریض می شود دل نازک هم میشود و احتیاج دارد که کسی به خصوص بعد از افراد نزدیک خانواده دکتر معالج هم به آدم محبت کند. وگرنه در حالت عادی مثلن وقتی تشریف میبرید بانک محتاج محبت کارمند عنق بانک نیستید فوق فوقش خیلی حرف بزند شما هم یکی دو تا لیچار بارش می کنید ولی مریض به نظر من گناه دارد و حیوونکی است! به خصوص اگر مریض مربوطه مثل حقیر دور از جان عین سگ از مریضی حتی سرماخوردگی بترسد 😉

  10. چهل تیکه جان این همان چیزی است که از آن سمت دیده می شود. یعنی شما در جایگاه بیمار به قضیه این طور نگاه میکنید و از این ور خبری ندارید که چه می گذرد. وقتی کسی فکر میکند مثلا ما داریم تلافی 25 سال درس خواندنمان و مورد ظلم واقع شدنمان را در یک سیستم بیمار بر سر فرد بیمار در می آوریم جای همدردی و محبت می ماند؟! همدردی و محبت مربوط به کسانی می شود که قدر زحمتی که برایشان کشیده می شود را بدانند. شما محتاج محبت کارمند بانک نیستید. اما ما به عنوان کسانی که در راستای سلامتی خدمت میکنیم و همیشه باید همه جهات را هم در نظر بگیریم و رعایت بکنیم از آن طرف انتظار داریم که در بقیه قسمتهای خدماتی هم سرویس مشابهی داده شود! وقتی هیچ جای این مملکت درست کار نمیکند پزشکان همینکه کار بیمار را به درستی راه می اندازند جای شکر دارد. برای همین است که می گویم این قشر مظلوم است چون نسبت به استانداردهای ایرانی سطح خدمات پزشکی ما بسیار بسیار بالاتر و ارزان تر است. در مملکتی که در سیستم دولتی پولی که بابت عمل جراحی آپاندیس به پزشک پرداخت می شود نزدیک 20 هزار تومان است که در صورتی که دچار اشتباه بشود مجبور است 54 میلیون دیه بدهد فکر نمیکنم جایی برای همدردی و این صحبتهای قشنگ قشنگ باقی بماند. من به شرف همه پزشکانی که تو این سیستم دارند فعالیت میکنند و کار بیماران را راه می اندازند و مافوق توان بدنی شان کار میکنند و در مقابل خواسته های عجیب و غریب بیماران از کوره در نمیروند درود می فرستم.

  11. Goli jan (man yek comment neveshtam ha,mash dood shod!!)beharhal omidvaram khob va khosh bashi,pesar golet chetore?man yekkhode ba Reza mokhalefam!!na raje be moso inja balke raje be ghan d av Thyroidet,in dota moshkel mitoone dar yek seri bimariha be esm»»polyglandular auto immune disease «»baham hamrah bashe ,age tonesti yek maily beman bezan ta age shod bahat harf bezanam movazeb khodet bash Tarlanr

  12. راستش را بخواهيد من هردو طرفش را ديده ام هم عزيزاني دارم كه پزشك هستند و ميدانم چه سختيها كشيده اند و ميكشند و هم خودم در جايگاه مريض ساعتها در مطب يك دكتر معروف نشسته ام و بعد در عرض چند دقيقه يك نسخه پيچيده اند بدستم داده اند !!!

    من خودم اين توانايي را در خودم نميبينم كه در يك اتاق در بسته بنشينم و ساعتها ناله و زاري آدمها را بشنوم و بعد خوش اخلاق هم باشم !! اما بعنوان يك مريض يكبار فقط يكبار پيش يك دكتر بداخلاق اما حاذق خواهم رفت ….بهر حال بايد قبول كنيم كه حرفه اي را انتخاب كرديم و در قبال آن مسئوليم ..نمي دانيد دكتري كه چند ثانيه با دقت به حرف مريض گوش ميكند ..دكتري كه سه تا مريض را با هم نميچپاند توي اتاق ..دكتري كه وقتي نسخه مينويسد راجع به داروها و بيماري ات برايت توضيح ميدهد چه نعمتي است

  13. يك نكته مهم ديگر هم همانا نظارت است ..ارزشيابي است كه متاسفانه در ملكت ما صفر است .. من كه يك خارجي غريبه بودم و در بيمارستان بستري هرروز يك خانم با كلي دفتر و دستك حدود بيست سي تا سوال از من ميپرسيد و نحوه كار همه كاركنان بيمارستان را ارزشيابي ميكرد .. از طرز برخورد ..پاسخ سريع به نيازها … نظافت …كنترل داروها ….

    اينجا صد بار زنگ اتاقت را ميزني تا مگر يك پرستاري گزارش به اتاق تو بيفتد !!!

  14. به نونوش:
    قضیه اتفاقا ساده تر از این حرفا است. آن دکتری که سه نفر را با هم میچپاند توی اتاق یا سه سوته نسخه دستتان میدهد به خاطر مهارتش یا معروفیتش است. به عبارتی اگر میخواست به روش حرفه ای مرسوم عمل کند وقتی که برای شما باید تعیین میشد 2 سال بعد هم نمی رسید. بعد همین شماها بر میگشتید و از اینکه دکتره فلان فلان شده وقت نمیدهد اظهار نارضایتی میکردید. هرچیزی هزینه دارد. هزینه رفتن پیش یک پزشک خیلی مشهور همین است. من اساتید خودمان را می شناسم که دیگر مریض جدید قبول نمیکنن. این یعنی حداقل برای یکسال وقتشان پر است. لذا اگر برایتان مهم است که زمان بیشتری بهتان اختصاص داده شود باید بروید پیش دکتری که زمانش اجازه بدهد. اما در مورد نظارت فکر کنم همه بدونیم که اینجا ایرانه. کجای این سیستم کار نظارتی انجام میشه . وقتی ماشینی که از کمپانی میخری در بدو خریدش یک سرویس حسابی احتیاج داره صحبت از نظارت کردن دور از انصافه. هر وقت همه سیستم درست کار کرد مطمئن باشید قسمت خدمات درمان هم موفق عمل میکند. در مورد نرسینگ هم باز به همین منوال است. آنها هم دردهای خودشان را دارند . دو تا پرستار برای 30 تا تخت با حقوقی که به هیچ جایشان نمی رسد. آنها هم وقتی این شرایط را دارند حق خودشان میدانند که کم کاری کنند. این حق ها که ما برای خودمان قائل می شویم باعث همه مشکلات است

  15. خسته شدن طبیعت ما آدماست اما خسته موندن نه. امشاالله همیشه پر انرژی و آرام باشین

  16. گلمریم جان، انقدر زود کوتاه نیا.دکتر وظیفه اش هست که با مریض خوب برخورد کنه و اگر نمیتونه نباید پزشک میشده،هیچ ربطی هم به چند سال درس خواندن نداره،البته برای هر کسی پیش میاد که خسته و بد اخلاق بشه من هم این تجربه را با مریضهام داشتم قبلا ولی اصلا قابل دفاع نیست. در مورد مشغله باید بگم متاسفانه بیشتر موارد حرص پوله، من از قضا با متخصص های غدد دارم کار میکنم و میبینم چه جوری باپستی زیر آب هم را میزنند تا کسی نیاد و سهن بازارشون را بگیره.انقدر که الان خوشحالم اینجا تخصص انصراف دادم تا حداقل مثل اینا نشم.البته استثنا هم همه جا هست خوب

  17. سلام:) خب من از این برخورد شما به نوبه خودم سپاسگزارم 🙂 توی جامعه ما هر کسی عذر خواهی نمیکنه…یه هزار ماشالله و هزار الله اکبرم بگم به دکتر رضا و پشتکارش 🙂 دمت گرم دکتر:))

  18. خب برای همه پیش میاد ولی زمانی از این اتفاق ها میفته که دو طرف تو بحران باشن.تو هم لابد بعد از ترافیک و خستگی و …بی حوصله بودی و رفتار دکتر هم لابد قشنگ رفت روی اعصابت! البته بگذریم از بعضی دکترها که با اون همه ویزیتی که میگیرن انگار دارن لطف میکنند به آدم بای معاینه و معالجه!!!

  19. بعضي شغلها تو جامعه مون هستن كه خيلي بيشتر از اون چيزي كه هست اهميت پيدا مي كنه.من به همه ي پزشكا احترام مي ذارم ولي واقعا در اون حدي كه سيستم و اجتماع بهشون پر و بال مي ده تاپ نيستن.فقط مختص پزشكها هم نيست اين.من توي صنف خودم بارها و بارها همكارايي رو ديدم كه بعد از موفقيت تو يه پرونده مهم فرضا قاچاق.همچين خودشون تحويل مي گيرن بيا و ببين.البته رفتار خيلي از پزشكها هم اصلا مناسب نيست.منم همين مشكل غدد تو رو داشتم.دو سال پيش پرفسوراي غدد مختلفي رفتم.حق ويزيتشونم كه بماند.فقط دارو دادن و گفتن اينكه هر شش ماه برو آزمايش بده.ولي تاثيري نداشت.تا اينكه با يكي از استاداي خواهرم صحبت كردم.البته ايشون ديگه خودشون رو بازنشسته كرده بودن و مدركشون هم دكتراي عمومي بود از يه دانشگاه بلژيكي.50 سال پيش تموم كرده بود.با وجود كهولت زياد ولي واقعا نمونه يك انسان بود.پزشك علاوه بر درمان جسم بايد روح مضطرب بيمارم درك كنه و علمش رو فداي پول نكنه.تمام ويزيت من 10 دقيقه طول كشيد ولي به اندازه ي چند سالي كه تو مسير مطب دكترا بيمه شده بودم موثر بود.گلي جان اينكه گفتم اين سبزيجات رو نخور دقيقا توصيه ي دكتر بود.اسمشون يادم رفته.و البته اكيدا توصيه مي كرد كه استرس و اضطراب رو تو زندگيم كم كنم.شغل من خيلي استرس زاست ولي سعي خودمو كردم.اون مدت وزنم بالا رفته بود و خيلي زود عصباني ميشدم.يه مدت نخور.امتحان كن.ضرري نداره.بدي ما آدما اينه كه هر چه قديميا مي گن رو يه اتيكت مي زنيم روشو مي گيم بي ريشه اس.

  20. خوشم می یاد از این شخصیتت. من هم بااین حرف موافقم که معذرت خواهی شجاعت زیادی میخواد.
    ولی خوب یک چیزی این وسط یکطوریه، میدونی من خودم دوست ندارم حرفهایی که تو وبلاگم زده میشه جای دیگه نقد و برسی بشه بدون اینکه اولش بهم گفته بشه. این واسم خیلی ثقیله. حداقل برای من اینطوریه.
    فکرش رو بکن مثلاً من ممکنه عقیده ام توی یک لحظۀ یا موقعیت خاصی طوری باشه که درمورد شغل و یا حرفه ای یک حرفی( درست یا غلطی) رو بزنم. اونوقت اگر همۀ مشاغل یک مدافع داشته باشند و بخواند بدون مطرح کردن با من برند و حرفهای درست و غلطم رو نقدو برسی کنند که من باید سانسور کنم فکرم رو وبیشتر حرفهام رو نزنم. یعنی وبلاگ فقط جای نوشتن تفکرات خیلی پخته و سنجیده و حساب کتاب شده است؟ چند نفر میتونند ادعا کنند که این نکته رو خیلی رعایت میکنند؟
    . نمیدونم منظورم ر درست رسوندم یا نه . اینو میخوام بگم که درسته صحبتهای آقای دکتر منطقیه ولی این کارشون رو درست نمیدونم.
    نمیدونم، شاید اینهم به دلیل حساسیت و تعصب زیاد به کارشونه!!!

  21. به نظر من برخورد مناسب تو هر شغلي لازمه و با هيچ دليلي نميشه رفتار نامناسب رو توجيه کرد. پزشک بايد در خدمت بيمار بشه و سوگند هم ميخوره.اگه کسي اينو تو خودش نميبينه يا براش سخته يا ازش کم مياد که بيمارشو تحمل کنه و رفتارش مناسب باشه حتما لازمه طرف اين رشته نره(يادتون باشه 25 سال درس خوندن مال اينه که در خدمت جامعه و بيماران باشين) .پزشکي که نتونه از نظر روحي با بيمارش ارتباط برقرار کنه نمي تونه هميشه يه پزشک موفق باشه. به نظر من گلمريم کار درستي مي کنه که پزشکشو عوض مي کنه چون اگه رفتار پزشک يا هر کسي به دل آدم نشينه اعتماد بهش سخت ميشه.(اميدوارم تمام بيماران افرادي که 25 سال درس خوندن افرادي باشن تا بتونن بابت درس خوندنشون جلوشن خم و راست بشن.)

  22. البته به نظر من بردن بچه به مطب دکترم کار درستي نيست مگر از سر ناچاري باشه

  23. در مورد نرخ کار لوله کش و برق کار با آقای دکتر موافقم. خود من هم از این که یک لوله کش بابت بستن یک شیرو چند سانت لوله اضافه توی ده دقیقه سی هزارتومان گرفت و تازه بعد مجبور شدیم خودمون از اول دوباره ببندیم تا اب نده حسابی شاکی شدم. اما از پزشکی که این همه درس خونده و ادعای کمالاتش میره خیلی زشته که مثل اون لوله کش بی سواد رفتار کنه. پزشک به خاطر این که طرف حسابش یک بیماره و هزارجور نگرانی داره باید کمی بیشتر رعایتش رو بکنه و طرفش رو احمق نادان فرض نکنه. از پزشک که به درد مردم آگاهه انتظار میره که بدونه بچه رو نمیشه دست هرکسی سپرد. اما مهمتر از همه اینه که مریضش رو احمق و نادان فرض نکنه. مثل این دو نمونه:
    چند سال پیش رفتم پیش یک دکتر عمومی و گفتم توی کلیه هام احساس درد میکنم(حالا خواهرم دانشجوی پزشکی بود و تشخیص داده بود که کلیه است که درد داره) برگشت بهم گفت تو اصلاً میدونی کلیه کجاست که درد میکنه؟! اصلاً میدونی کلیه چیه؟!! یک بار دیگه هم دکتری که برای تهوع و گلاب به روتون چیزای دیگه بهم کلی سرم و آمپول داد پرسیدم میشه بگید که اسم بیماریم چیه یا چرا این طور شدم؟ برگشت گفت عوام بهش میگن ورم روده. بابام که همراهیم میکرد برگشت گفت خوب خواص و علما بهش چی میگن؟!!!
    این حس نخوت و غروری که توی بعضی پزشکهاست خیلی آدم رو اذیت میکنه. من دلم میخواد که دکترم بهم بگه دردم چیه و چی کار باید بکنم. برای همین کم کاری تیرویید من دو سال پیش دکتر حبیبی معینی که با کلی مصیبت ازش وقت گرفته بودم می رفتم. بعد از دو ساعت معطلی در کمتر از دو دقیقه لووتروکسینم رو تمدید میکرد یا مقدارش رو زیاد میکرد و تمام! تنها حرفی که بین ما رد و بدل می شد جواب سلام بود و خداحافظی! خوب من مریض نباید بدونم که مثلاً این رو بخورم برام بده یا چه مرگمه که هی داروم باید زیاد بشه؟! این میشه که بالاخره خسته میشم و درمانم رو ول میکنم و دیگه دنبالش نمیرم تا وقتی مریضیم به مرحله حاد برسه!

  24. این رو به عنوان یک کامنت جدا میذارم که اگه کسی حوصله اش سر رفت و قبلی رو تا انتها نخوند حتماً این یکی رو بخونه:
    و البته با این تفاصیل بنده مخلص همه دوستان پزشکم که تا حالا به تعداد موهای سرم مزاحم هرکدومشون شدم و برای خودم و همکارم کلی سوال کردم و با حوصله و دقت تموم بهم کلی جواب دادن هستم و از همین جا براشون آرزوی سلامتی میکنم. از مهشید که به تلفن درمانگاهش زنگ می زدم تا رضیه و ندا و فروغ و ریحانه و ماندانا و سایر خانم دکترها که وقت و بی وقت تلفنی مزاحمشونم. تا اکرم که توی فیزیوتراپیش کلی چیز یاد گرفتم و دردم سبک شد تا خواهر خودم که بیست و دو ماه تموم توی سرما و بی آبی کردستان به داد مردم رسید.
    دم همه کسانی که به فکر مردم هستند گرم و خدا سایرین را هم به راه راست هدایت فرماید!

  25. خوب یک شعبه مثل اینکه بایداینجا بزنم برای پاسخگویی هرچند میدونم برای کسی فایده نداره چون اگر حرف تو این مملکت در رو داشت الان وضعمون این نبود:
    به ساوِیژه : محض یادآوری اون همه ویزیت اگر منظور 10000 تومانه که گفتم قبلا یک دهم چیزی هم نیست که باید پرداخت کنین. شما که همش دم از استانداردهای اروپا میزنین باید بدونین در هیچ کشور جهان اولی شما سر خود نمیتونید برید پیش یک فوق تخصص. اول میرین پزشک عمومی تون ایشون اگر صلاح دونست می فرستدتون پیش متخصص اگر حل نشد تازه میرید پیش فوق غدد. به عبارتی وقت اون فوق غدد به قدری ارزشمنده که شما اگر بخواین مستقیم بدون پرداخت بیمه ها پیششون برین در انگلستان برابر با 250 پونده حداقل. به عبارتی میکنه نزدیک 500000 تومان. پس لطفا هی تکرار نکنین اون حق ویزیت!

  26. به هانا: این توصیه شما که به دیگران دارین میکنین فوق العاده توصیه خطرناکیه و تو مایه توصیه هایی که معمولا مادربزرگها و همسایه ها به آدمها میکنن. البته هرکی مختاره واسه بدنش تصمیم بگیره. اینکه شما یک همچین تجربه ای داشتین دلیل نمیشه که قابلیت تعمیم داشته باشه.
    به مامان فراز: فکر کنم رسم همه رسانه های نوشتاری و دیداری همین باشه که کسی از کسی برای نوشتن اجازه نمیگیره. مثلا یکی که نقد فیلم میکنه نمیره به کارگردان بگه آقا من دارم فیلمتو نقد میکنم ها. بدان و آگاه باش. آدم وقتی وارد یه پروسه ای مثل نوشتن میشه باید این فرض رو بکنه که نوشته هاش بازخورد تولید میکنه و میتونه واکنش برانگیزه.

  27. به تارا: اون سوگند که شما ازش یاد میکنین رو اصلا میدونین محتواش چی هست!!! که دائم بهش ریفر میکنین؟! این برداشت شما است که من 25 سال قرار درس بخونم که در خدمت شما باشم. من شغلم اینه و در راستای اون قدری که خودم درست بدونم خدمات ارائه میکنم. این تصور شما است که به اشتباه فکر میکنین که من قراره در خدمت کسی باشم. ممکنه من دلم بخواد روزی یک مریض ببینم فکر نمیکنم این ربطی به کسی داشته باشه. مثل هر شغل دیگه ای آدمها برای ورود بهش اهداف مختلف دارن . یکی میخواد برای خدمتش یکی میخواد برای شهرتش یا علاقه اش یا هرچیزه دیگه ای.

  28. به نیلوفر. عرضم به خدمت شما که اینجا کسی مثل لوله کش بی سواد رفتار نکرده. در چهارچوب یک رابطه حرفه ای یک طرف رعایت مسائلی رو نکرده اون طرف هم واکنش نشون داده. اینکه شما نگرانی دلیل نمیشه توجیه رفتارتون بشه. منم ممکنه راجع یه کار بانکیم نگران باشم آیا کسی برای من تره هم خرد میکند در این سیستم؟! در ضمن این نادانی و ناآگاهی به خودی خود مساله ای نیست. مساله از آنجایی شروع میشه که همین فرد نادان و ناآگاه حرف متخصص رو هم نمیذیره و به حرف خاله خانباجی ها بیشتر گوش میده پس میبینید که از ماست که بر ماست. کسی نگفت بچه رو دست هرکسی بسپرین. اما مطمئنا اگر بخواین کسی پبدا میشه که هرکس مدنظر شما نباشه.در مورد اون دو تا موضوع اتفاقا مشکل خاصی نبوده. چون اکثریت آدمهایی که باهاشون برخورد داریم واقعا نمیدونن کلیه کجاست و یا مثلا گاستریت چیه. اگر بگی گاستریت طرف یه جور شاکی میشه اگر بگی ورم معده یه جور دیگه! در مورد دکتر معینی هم چون استاد خودمون بوده میتونم بگم ایشون کارشون خیلی خوبه ولی به علت همین شهرت همونقدر وقتی که میدن بیشتر بهتون نمیرسه. چون در غیراین صورت یک وقت 3-4 ساله باید بهتون میدادن. اینم تقصیر خودمونه که دوست داریم بریم پیش بهترین متخصص تهران. پس اگر دوست داشتیم هزینه اش رو هم باید بدیم . پس دیدید که مشکلات خیلی از اوقات از انتخابهای خودمون ناشی میشه. شما وقتی برای رفتن به آرایشگاه از 20 نفر پرس و جو میکنین و تا مطمئن نشین نمی رین در مورد پزشک هم طبعا باید به همون میزان حساسیت نشون بدین قاعدتا!

  29. در ضمن یادم رفت بگم همون مزاحمتهایی که یاد کردید ازش و از همکلاسیهای سابقتون هم بودن که خوب در عالم رفاقت است و مساله ای نیست یکی از نشانه های مشکلات فرهنگی در جامعه ما است که در مهمانی و تلفنی و هر موقع که بشود از پزشک طلب کمک میکنیم . اگر شما هر شغلی پیدا کردید که در آن مجانا برای کسی کاری یا مشورتی انجام شود من همه حرفهایم را پس میگیرم.

  30. به گل مریم: حقش بود اگر کامنت من رو پاک کردید کامنتی که حاوی لحن توهین آمیز بود هم پاک میکردید. به هر حال وبلاگ شما است و اختیارش با خودتان است.

  31. گلمریم جان این یارو که به اسم گلابی داره تو کامنتدونی دکتر رضا همین طور در افکنی و بی احترامی می کنه کیه ؟می شناسی ؟ فکر کنم یه خورده پرده یی باهات داشته بدجور دور ورداشته

  32. به آقای دکتر:
    اولا که بنده اصولاً اهل آرایشگاه و این حرفها نیستم و نه حوصله اش رو دارم و نه وقتش که بخوام این کار رو انجام بدم. بعد هم این که طی سلسله مراتب پزشک عمومی به پزشک متخصص به ایشون ارجاع شدم و خودم نگشتم پیداشون کنم. به علاوه تخصص بنده طوری نیست که بخوام به کسی اطلاعات بدم. اما در زمینه کاریم با خیلی از خودروها و مشخصاتشون آشنا شدم و تا حالا هرکدوم از اطرافیون و بعضاً دو تا از همین رفقای دکتر عزیز برای خرید ماشینشون از من اطلاعات گرفتن. در مورد اون دکترها هم به نظرم این که اونها میدونن و مریض شاید ندونه براشون حقی ایجاد نمیکنه که بخوان بد صحبت کنن یا اطلاعات ندن. این که پزشکها خیلی زحمت میکشن تا به اینجا برسن شکی نیست& اما انگار شما فکر میکنید که بقیه بی زحمت درس خوندن و کارشون دردسر و مشکلات خاص خودش رو نداره و به خودتون اجازه میدید خیلی راحت در مورد دیگران قضاوت کنید، اما قضاوتها و مشاهدات دیگران رو به سادگی توجیه میکنید یا زیر سوال می برید. با همه احترام و همه علاقه ای که به دوستان پزشکم دارم به نظر میرسه که این طور دفاع کردن از جامعه پزشکی خیلی به نفعشون نباشه. بد نیست یک کم برای طرف مقابلمون و شغل و دانسته هاش احترام قائل بشیم. مشکلیه که متاسفانه تعدادی از پزشکان ما دارن و با عرض معذرت جز خودشون هیچ کس رو جزء آدمیزاد حساب نمیکنن! بازم تاکید میکنم که تعدادی این مشکل رو دارن و نه همه.

  33. خوب من پاسخی ندارم برای شما ولی اون تیکه اطلاعات در مورد ماشین خیلی جالب بود . یادم باشه این دفعه وقتی فیلمی به کسی معرفی میکنم یا اطلاعاتی در زمینه نوع تلویزیون و ماهواره و وسایل مصرفی دیگر هم به کسی میدم یاد فرمایش شما بیفتم!! در ضمن این آرایشگاه مثل اینکه خیلی حساسیت برانگیزه شما جاش هر جایی که میخوای بذار . فرقی در اصل موضوع نمیکنه.

  34. salavat befrestin baba. bikhial. albatte manzooram be ashnahaye khodame ha. in ghazie hamishe sare deraz dashte. ta vaghti ke ehterame moteghabel vojood nadare rabeteha dar har shoghli gheir az in nist

  35. با عرض معذرت از گلی عزیز:
    آقای دکتر انگار درست متوجه نشدید! بنده چون توی خودروسازی هستم میتونم این اطلاعات رو به دوستان منتقل کنم! نه این که از انواع خودرو استفاده کردم!!!
    ضمناً وقتی که یک نفر بیاد و مابقی آدمها رو عوام فرض کنه چه اسمی میشه روش گذاشت؟…

  36. من هم نگفتم شما در خودروسازی کار نمیکنید. گفتم مشاوره تخصصی در زمینه شغلی با اینکه شما چه ماشینی بخرید از زمین تا آسمون فرق میکنه. بعد هم من کسی رو عوام فرض نکردم. شما یک مثالی اوردین من هم در حواب مثالتون توضیح دادم همین. وگرنه به شخص شما جسارتی نکردم خدای نکرده.

  37. گلابی من هستم و اصلا هم کامنتی برای آقای دکتر نذاشتم یه عدد کامنت همین بالا گذاشتم و همین
    اون گلابی گاس یه گلابی دیگه باشه
    خواستم اعلام بی گناهی کنم

  38. من هم تایید میکنم هر گلابی که گلابی نمیشه. اون گلابی ایشون نیستن 🙂


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

