نگاشته شده توسط: golmaryam | سپتامبر 6, 2008

مرگ تدریجی خاندان ما

اول اصغر عمو سکته کرد و مرد. قبل از اینکه من به دنیا بیام. بعد حبیب عمو. اون هم سکته کرد و مرد. من ده ساله بودم و کوچکترین دخترش فقط پنج سال داشت. بعد نوبت پدرم بود که سرطان ریه گرفت و مرد.  یکی دو سال بعدتر نوبت عمه لیلان بود. پیر شد و مرد. این اواخر، همین سه چهار سال پیش عمه مرحمت هم یکی دو رگ قلبش گشاد شد و تاب نفس هاشو نیاورد و مرد. لازم به ذکر نیست که انه، مادر بزرگم هم سال ها قبل از تولدم سکته کرده بود و مرده بود.پدر بزرگم انقدر زود مرده بود که دیگه حتی دلیل مرگشو هم کسی نمی دونه. تنها کسی که از خاندان ما باقی مانده اکبر عمو است. به غیر از ما عمو زاده ها و عمه زاده ها البته. اکبر عمو بچه دار نشده. نقل است که حتی دو ماهی در اسراییل سر کردن که به نحوی از انحا بچه دار بشن، باز هم نشده. حالا یک مدتیه دست از سر خواب های من برنمی داره. از خواب می پرم و هرچی خاطره باهاش دارم مرور می کنم. اون سال که برف سنگینی اومد و من برای چند هفته خونشون موندم. همون موقع بود که با هم پای پیاده از خیابون بهار راه افتادیم و رفتیم ورزشگاه شیرودی تا یک جفت کفش نبوک مشکی از نمایشگاه نمی دونم چی بخریم.  کفش های خودم سوراخ شده بود و توش آب می رفت. گذاشته بودم کنار شوفاژ توی اتاق که خشک بشه، دعوام کرد. بغض کردم و گفتم خیس شده، سوراخه. بغض کرد(احتمالا) و منو برد برام کفش خرید. این خاطره یکی از درخشان ترین سکانس های زندگیمه. نشان از محبت بی دریغ تنها بازمانده خاندان پدری. البته اون موقع هنوز تنها بازمانده نبود.

Responses

  1. دوستم من واقعاً شرمنده ام ولی همين الان به اينترنت وصل شدم کاش پيامک می فرستادی عزيزم. هفته ديگه می تونم مهار دعوتت کنم تا اوم موقع صبر می کنی؟

  2. بعر از یه مدتی از همه فقط خاطره هاشون می مونه…

  3. khoda raftegane mordehato biamorze.

  4. سلام گلي جون-خيلي خوب مينويسي-گفتم ازت تعريف كنم بهتر استعدادات شكوفا بشه-دوست دارم بيام پيشت اما وقت نميكنم -موفق باشي

  5. با این سابقه فامیلی باید خیلی قدر بدونیش.

  6. خدا حفظش كنه آخرين بازمانده رو .بي شباهت به خاندان ما نيستين.

  7. من تا به حال به مرگ تدریجی خانواده مون فکر نکردم
    چون تعداد ذکور خانواده که حافظان اسم و رسم خانواده اند!
    خیلی بیشتره و فکر نکنم حالا حالا ها دچار انقراض بشند. مگر بلایای طلیعی و این چیزها…


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

