نگاشته شده توسط: golmaryam | سپتامبر 1, 2008

با هم حرف بزنیم.

میگه یه جک بگم؟ میگم بگو. میگه «یه ترکه زنگ می زنه به 118 می پرسه آقا شماره تلفن 110 چنده؟» برو بر نگاهش می کنم و میگم این جک بود؟ خودت ساختیش؟ میگه آره. دیروز که داشتم با سام بازی می کردم به ذهنم رسید. خنده دار نبود؟میگم نه. خیلی بی مزه بود عزیزم. میگه عوضش الان که رفتم میوه بخرم یه جک واقعی دیدم. میوه فروشه رو که دیدی ، ترکه بداخلاقه، همیشه هم زبونش از دهنش افتاده بیرون. اصلا حوصله هم نداره جواب سلام کسی رو بده. . میگم خوب؟ میگه یه مرد گنده هیکلی اومد یک عالمه میوه خرید. شد سی و دو سه هزار تومن. یه خورده قر زد و با لهجه ترکی گفت : چه خبره آقا ؟ میوه فروشه برگشت گفت : خوب میوه است دیگه گرونه. بعد خریدار پول از جیبش درآورد، شمرد، پرت کرد روی ترازو. یه هزار تومنی شم که کم بود اونم انداخت جلوی میوه فروش. میوه فروشه گفت : چرا می اندازی؟ خریدار گفت: خوب پوله دیگه می خوای بندازم تو جیب خودم! بعد میوه فروشه هار هار خندید. انگار اینا  (ماها=ما ترکها) زبون همدیگه رو بهتر می فهمن (می فهمیم) . تا حالا ندیده بودم میوه فروشه بخنده!

بی مزه بود؟ با لهجه بخونین درست میشه. اگه نشد یه سر بزنین به میوه فروشیه. اگه نه که، خوب ما بی مزه ایم دیگه چیکار کنیم دست خودمون نیست.

بعدتر نوشت : آقایان محترمی که کامنت های نامحترمانه برای این پست گذاشتید، راستش اشاره ای که به ننه فارس ها داشتید کوچکترین ربطی به من نداره چون جد اندر جد ترک هستم. کمی سعه صدر داشته باشید. خوب بامزه ایم ما ترکها، دست خودمون که نیست. ایضا می خواستم اضافه کنم اینا برای شما جکه برای ما خاطره است. چرا به دل می گیرید؟

Responses

  1. خیلی بامزه بود!!
    (البته اگه به قیمتهای بال و جیبهای خالی خودمون نگاه نکنیم!)

  2. khodaish man be avalie khanididam vali dovomi aslan rah nadasht bishtar tamrin kon dorost mishe

  3. نه خوب بود .من با اینکه نباید میخندیدم از تصورش خندم گرفت.

  4. بانمک بود. مخصوصا این توضیح شما که مثل اینکه اینا زبون همدیگه رو خوب می قهمند.

  5. منم ترکم و به ترک بودنم افتخار می کنم.

  6. كي به فارسا توهين كرد ؟؟؟

  7. اوليش خنده دار تر بودها.

  8. سلام … میبینم که سواپ رو برگزار کردین … مرسی من خوبم …

  9. عزيز دل برادر!
    متاسفانه بنده نميدونم با اين زبان الكنم چطوري حرفم رو به اين جماعت تفهيم كنم.
    به همكارم ميگم چرا با ايميل من كامنت ميگذاري؟ ميگه آخه سيستم تو بود و فرم فيللر خودش اسم و ايميلتو تو جا خالي نوشته بود، خوب منم فقط حرفم و نوشتم كه در وقت صرفه جويي بشه.
    به حضرت عالي ميگم چرا مطلب دو پهلوي توهين آميز مينويسين، ميفرماييد كه من خودم جد اندر آبادم تركه.
    خوب اگه اينجوريه لطفا پاراگراف بالا رو به شرح زير عوض كنين:

    «انگار ماها زبون همدیگه رو بهتر می فهمن.»

    (ماها از نظر گرامري غلطه ولي خواستم لب مطلب ادا بشه)

  10. امان از ترکا . اونم از نوع تبریزیش . میدونی که چی میگممممممممممممممممممممممممممممم

  11. چی ؟ خیلی هم از شمالیها بهترن ؟ خوب اون که آره ه ه ه ه ه ه

  12. خوب تو افطار بيا ، نمي شه؟

  13. سلام! بامزه بود ولی با عرض شرمندگی اصلاً خندم نگرفت! ببخشیدا!

  14. اگه بگم لینکتون کردم، چیکار میکنید؟ هان؟!! منتظرما!


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

