نگاشته شده توسط: golmaryam | آوریل 28, 2008

احساس مادری، استفاده یا سوء استفاده؟!

چند قسمتی از سریال «بیداری» رو نصفه و نیمه، اونقدری که اعصابم کشش داشته دیدم.راجع به دختریه که از نامزدش حامله میشه و طرف می میره(نترسید بابا قبلش پنهانی عقد کرده بودن! اسلام به خطر نیافتاده) بعد خانواده پسره هم طردش می کنن و این می مونه با یه بچه تو شکم. بماند که دختره بی احساس ترین موجودیه که بتونید به عنوان بازیگر تصور کنید و من موندم که چه پارتی کلفتی یا چه مقدار پول تونسته بازیگرش بکنه. خلاصه پس از فراز و نشیب های فراوان به این نتیجه می رسه که بچه رو پس از دنیا اومدن بده به خواهرشوهرش که بچه دار نمیشه و خودش هم شناسنامه اش بشه ازدواج کرده و اینا. البته چون کامل ندیدم نمیدونم درازاء این کار دقیقا چی می گیره. خلاصه بچه هه شد چند ماهه و تپل مپل نون بربری، که یه هو احساسات داغ مادرانه فوران می کنه و همه مارو جلز و ولز می سوزونه. دیگه همش کشمکش دیدن بچه و پس گرفتنش از عمه بینواست که همه زندگی شو واسه این بچه گذاشته. البته نفهمیدم آخرش چی شد، بالاخره بهش پس دادن یا نه. ولی چیزی که منو عصبانی می کنه اینه که هی میخوان به خورد ملت بدن که تو بچه رو صرفا به این دلیل که دنیاش آوردی، عاشقش میشی و هرکاری بکنی هیچ کس جای مادرو نمی گیره! به نظر من که کذب محضه. علاقه به مرور زمان به وجود میاد و ریشه می گیره.به نسبت وقتی که صرفش می کنی و خون دلی که پاش می خوری. این چه اخلاق تخمی و بی درو پیکریه که میگه در هر صورت مادر حق داره. اون وقتی که از پس نگهداری بچه برنمیاد، اونو ببخشه و وقتی حالش بهتر شد بیاد و پسش بگیره؟ پس مسئولیت و تعهد کجا میره؟ پای حرف و قول ایستادن چی میشه؟ همین چیزای مزخرفه که باعث میشه اینهمه بچه بدسرپرست وجود دارن و کسی جرات نمی کنه به فرزندی قبولشون کنه. چون پدر و مادر هر وقت عشقشون کشید می تونن بیان و بچه رو بگیرن. بعد هم اگه عشق مادری انقدر بی شائبه است و هیچ چیزی جاشو نمی گیره چرا باید بعد از طلاق و یا مرگ مرد، حضانت و سرپرستی به عهده پدر یا جد پدری باشه؟ بالاخره کدومو قبول کنیم؟  حالا اینو مقایسه کنید با فیلم جونو که قبلن درموردش حرف زدم. درمورد دختر جووننیه که از دوست پسرش باردار میشه و تصمیم می گیره تو روزنامه آگهی بده که یک زوجی که بچه دار نمیشن بیان و به فرززندی قبولش کنن. کاملا قانونمند. بعد از دنیا اومدن بچه هم هی پیاز داغشو زیاد نمی کنن و بچه رو تو بغلش نشون نمیدن که دل بیننده کباب بشه. آیا تنظیم قوانین به شکل ساده تر و عملی تر کار سختیه؟

البته من الان حالم خوب نیست. تموم بدنم درد می کنه، دل پیچه و اندکی حالت تهوع دارم. فکر کنم که بیماریم وارد فاز جدیدی شده. ولی اینایی که نوشتم حرفای دلم بود. به خاطر مریضی نیست.

Responses

  1. ما که بچه نداریم چیزی درباره این مهر عمیق مادری که مامانه تا کم میاره می کوبه تو صورتمون پخش زمینمون می کنه سرمون نیم شه! ولی تو کشورای دیگه اگه بچه رو واگذار کنن دست پدر مادر اصلی اش به هیچ جا بند نیست فقط تو اون پروسه واگذاری ممکن نظرشون عوض بشه و بچه رو واگذار نکنن که اگر چیزی از خانواده دوم گرفته باشن باید پس بدن.

  2. من خودمم هرچی دیدم تو فیلم‌ها دیده‌ام ولی تو فیلم‌های اینا هم همچین چیزی هست. پدر مادر بیولوژیک بهشون اولویت بیشتری داده می‌شه تو دادگاه هم. اولا که باید به طور رسمی امضا کرده باشه که تمام حقوق پدر مادر بودنش رو واگذار می‌کنه. اگه مثلا فقط مادره بوده باشه که بچه رو داده بعد یهو سر و کله پدره پیدا می‌شه می‌تونه بیاد ادعا کنه.قرارداد هم باشه می‌شه بری ادعا کنی که اون موقع من خوب نفهمیدم دارم چی رو امضا می‌کنم. راست و دروغش دیگه پای تلویزیون خودشون!

  3. اي خواهر جان تا حالا ديگه بايد سيستم صداو سيما دستت اومده باشه ..نتيجه اخلاقي مطابق با اصول دين !!!! از قوانين اسلامي و حضانت و غيره و ذلك هم نگو كه مثنوي هفتادو من ….به اين پست من هم مراجعه كن :http://noonoosh.blogspot.com/2008/04/blog-post_08.html

  4. ای بابا! گلی جون چه توقعاتی داری ها! انگار یادت رفته که اینجا مملکته گل و بلبل خودمونه! یعنی ایران اسلامی

  5. آخر اون سریال به مزخرفترین وجه ممکن تموم شد به این صورت که اون عمۀ قوی فقط 5 دقیقه وقت خواست که با بچه تنها باشه و این مادر هم باشک بهش بچه رو داد. بعد اون عمه گریه کرد و این مادر هم قرار شد تا هفت سالگی!!! (که طبق قوانین کشور عزیز) بچه رو نگه داره و بعد بده به اونها و بعد همگی بالاتفاق رفتند تو خواب این باباهه (غفاری بود؟) و تو اون خواب همه خوب و خوشحال بودند

  6. سلام
    چند وقت پيش تو گاردين مطلب جالبي چاپ شده بود با اين مضمون كه بچه هايي كه از بانك تخمك و اسپرم بوجود مي آين آيا اين حق رو دارن كه پدر و مادر واقعي شون رو بشناسن و البته مطلب يه بحث باز يا همان open forum بود ولي براي من اين قسمتش جالب بود كه از قول يه پزشك مي گفت ما نمي تونيم ژن يه آدم و نقشه وراثتي اون رو پاك كنيم و خيلي چيزها با ژن مي يان. اين ژنه كه باعث ميشه خيلي آدمها نتونن دزد بشن يا قاتل بشن هر چقدر هم كه تربيتشون بد باشه و فشار اقتصادي روشون باشه. به نظر من هم اين درسته. حالا پيدا كردن رگ و ريشه رو واقعا من هم نميدونم درست باشه يا نه ؟ راستي چرا تولد پسرت رو كم تحويل گرفتي. به نظر من كه تولد همه جوره هيجان انگيزه. چه مال بچه و چه مال آدم بزرگ و چه خوبه كه بچه از تولد خودش به عنوان يه شب فراموش نشدني ياد كنه البته نه تو اين سن و سال بلكه وقتي كمي بزرگ تر كه شد.

  7. سلام
    دكتر رفتي؟ آنتي بيوتيك خوردي؟ اگر نه حتماً برو و بخور. مثل من ميشي كه از 6 فروردين تا همين هفته پيش مريضيم طول كشيد.
    مواظب خودت باش.

  8. در مورد اون فیلمهایی که دیدی باید بگم نمونه هاش توی فیلمهای هندی بیشماره که من حالم ازاین آشغالها به هم می خوره .من فیلمهای اکشن دوست دارم.

    2. یادداشتهات بوی فمینیستی میداد.

    3. دو خط آخر ؟ نکنه به خاطر فیلمهایی که دیدی جو گرفتتت بازم داری بچه دار میشی؟

  9. کامنتهای من چرا اینجا ثبت نمیشه؟
    اون دفعه گفتم از فیلمهای هندی بدم میاد. این قضایایی که تو گقتی هم شبیه فیلمهای هندیه.
    بعدش ، کلک نکنه بار داری؟ از علائم بیماریت » دوخط آخر » گفتم.

  10. درود
    ابتدا باید به شما بابت این صفحه نوشت !و قلم روانت تبریک بگم

    بعدشم ای خواهر!خوب قشنگ بشین پای تلویزیون ببین چی میشه و چی نمیشه….اما در کل مطلب رو خوب گرفتی
    تلویزون ما هم اینقدر ارزش توجه رو نداره

    شاد باشی


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

