نگاشته شده توسط: golmaryam | ژانویه 29, 2008

1- مادر بزرگ همسرم چهار روز پیش سکته کرد، دو روز پیش مرد.به فاصله چند ساعت پس از مرگش هم به خاک سپرده شد. زن قدبلندی بود با چشم های روشن درخشان. در 20 سالگی همسر مردی شده بود که چندین سال از خودش بزرگتر بود و فرزند 4 ماهه اونو همراه با چند بچه قد و نیم قد دیگه که مادرشون فوت کرده بود بزرگ کرد. خودش هم شش تا بچه آورد. یعنی شش تاشون زنده موندند. اولین بار که دیدمش، شب عروسی م بود. با  لهجه شیرین الموتی و صدای نازک و زیرش بهم گفت : «مریم جان، علی تنهاست! مراقبش باش» این جمله رو با چنان تاکیدی به زبون آورد که احساس کردم مسئولیت بزرگی به دوشم گذاشته شده.  بدون پیش داوری من رو پذیرفت و تو روابط پیچ در پیچ خانوادگی شون از من حمایت کرد و بهم گفت که همه چی درست میشه و همینطور هم شد و هربار که رفتیم خونه اش چند تا دونه گردو و فندوق بهم داد تا احساس کنم براش عزیز هستم.

2- پاکت زغال رو میذارم گوشه اتاقی که چند دقیقه قبل تمیز شده، تا وقتی برگشتم ببرمش کنار منقل تراس. تا برم و برگردم، سام پاکتو پاره کرده و زغال ها رو کف اتاق پخش کرده و مشغول بازیه. همینطور نگاهش می کنم و تو فکرم که چیکار کنم. اتاق که کثیف شده و دوباره باید جارو بشه. پس بذار بازی شو بکنه. کامپیوترو روشن می کنم و مشغول اینترنت می شم. سام هم داره زغال ها رو فرو می کنه تو بخاری برقی. دیگه داره خیلی گند میزنه. جواب عشرت خانومو که داره پذیرایی رو تمیز می کنه چی بدم؟ بهتره خودمون اینجارو تمیز کنیم. جارو برقی رو میارم و میزنم به برق . عشق اول و آخر سام جارو برقیه. جارو رو میدم دستش و اونم با جدیت شروع می کنه به تمیز کاری. علی با احساس پدری که نامادری بدجوری از فرزندش کار می کشه میاد به میدون و میگه : چیکار داری می کنی؟

پی نوشت : لگوی عزیزم 50 ساله شده دیروز. آخی. از وبلاگ یک پزشک :

لگو، شرکتی که این آجرهای دوست‌داشتنی را نخستین بار به صورت مدرن و امروزی درست کرد، در سال 1932 به وسیله یک نجار دانمارکی به نام «اوله کیرک کریستیانسن» بنا نهاده شد. Lego برگرفته از واژه دانمارکی leg godt است که «خوب بازی کردن» معنی می‌دهد. این کلمه به معنای گردهم آوری و جفت کردن هم است.

Responses

  1. آخی خدا رحمتشون کنه.


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

