نگاشته شده توسط: golmaryam | دسامبر 22, 2007

دی ماه.

امروز روز دوم دی ماه است. من راز فصلها را میدانم و حرف لحظه ها را …

با دوستم و دخترش و سام رفتیم مرکز خرید بوستان تو میدون پونک. چند تا Play House داره. بگم خانه بازی بهتره نه؟ آره همون. یک ساعت بچه هارو بردیم اون تو. سام که عاشق اون تونل پیچ در پیچ و اون خونه های پلاستیکی در دار شده بود. مدام میرفت توشون و درهارو باز و بسته میکرد و فرمون پلاستیکی داخل خونه رو میچرخوند و قان قان میکرد. البته برخورد کارکنان اونجا خیلی مناسب نیست و حتما باید خودتون حضور داشته باشید. مثلا یکی داشت برای یک دختر کوچولو ماتیک میزد! البته فکر کنم از آشناهاشون بود ولی دختر دوستم با تعجب و حیرت محو این کار شده بود. یکی دیگه بچه ناسازگاری رو که مادرش گذاشته بود و رفته بود به شدت دعوا میکرد و توهین و این حرفا. ولی اگه خودت بالا سر بچه ات بودی، جای خوبی بود. به نظرم خیلی بهتر از سرزمین عجایب بود برای بچه های زیر 5 سال.

 این روزها وقتی میرم مهد دنبال سام و به مامان ها نگاه میکنم یاد حرف رکسانا می افتم که توی یکی از پستهاش نوشته بود آدم کلاس اولی هارو که میبینه نمیفهمه اینی که دستشو گرفته مامانشه یا مادر بزرگش! اینجا هم بچه های یکی دوساله بغل مامان های سی و یکی دوساله به بالا هستن. مادر من وقتی منو به عنوان پنجمین فرزندش به دنیا آورد، 29 سالش بود. وقتی 22-21 ساله بودم با مامانم که دعوام میشد بهش میگفتم مجبور بودی سر پیری بچه دار شی آخه؟! نمیدونم سام قراره به من چی بگه؟

حالم خوش نیست. هی دارم میکوبم به طاق طویله، ولی حالم خوب نیست. امروز دوم دی ماهه و من بیخودی یاد دی ماه های ده سال پیش می افتم.

این خانوم نیلوفر رو خیلی دوست دارم. به گمانم هم مدرسه ای بودیم. قلم خوبی داره . سفرنامه های خوبی هم می نویسه. هرچند گاهی اوقات منو دچار حسرت و اندوه میکنه.

راستی دیشب بالاخره فیلم قصه های عامه پسند رو دیدم. خیلی خوب بود. دیالوگ ها حرف نداشت. بسی لذت بردم. انقدر که نصف شبی پا شدم مسواک زدم و بعد خوابیدم. فکرشو بکن؟

تولدت مبارک.

پاسخی بگذارید

دسته‌ها

